Hur mkt är ditt ekipage värt?

Sv: Hur mkt är ditt ekipage värt?

Skriver ny priser då jag inte orkar försöka värdera vad det är värt idag

1. Häst Hollänskt halvblod (senaste budet på honom var 550000kr) Och jag betalade MYCKET pengar för honom vid köp trots han var outbildad. Men med fantastisk gång.

Men han är så fin så fin...

Man är väl helt jädra galen som håller på med detta och man borde nog låsas in för sin egen skull.:idea:
Men det är ju så himla roligt:love::rofl:
Man kan ju se det som att om man skulle sälja allt så skulle man ha en del pengar att förvara hos banken och hur KUL är det!!

Men skulle man vara lyckligare då, för att man har en massa pengar där?

Ja, dyrt är det, men du är ju iallafall den enda av oss som tjänar pengar på din inkörningsvagn :idea: :) mina står bara o kostar en massa!

Nu är vi inget tävlings ekipage utan kör hemma för skoj skull.

Häst: halvblod 12 år, köpt som 1 åring = 10 000 kr
Sele: bröstsele + huvudlag (tömmar o bett) = 2 900 kr
Rockard: begagnad = 1 500 kr

Summa = 14 400 kr :D

Lyssna inte på henne man har ingen bra sele om man inte har en över 7000 kr. Och har man ingen bra sele vinner man inga tävlingar heller :eek: Tänk om det va så i andra sporter med. " Zlatan dribblar, det är uppet mål , han skjuter men han missar!! vad kan detta bero på Janne??! ! jag vet inte eller joo nu vet jag hans fotbolls skor är ju helt klart för billiga !

men hallå.. måste du gå till attack? Du har dessutom helt fel för jag har aldrig sagt att man ska köpa dyrt, bara bra! Finns bra selar för under 3000:-

ibland går inte ironin fram, ber om ursäkt för det. Egentligen var det en gratulation till ett så billigt men fint ekipage. Önskar jag kunde komma över en schysst sele så billigt, för att inte tala om ett halvblod för 10000!

Du var ju en av dom som rekomenderade mig att köpa en bröstsele från Equilex och den kostar inte mer.
Hästen köpte jag för 11 år sen och är idag värt mycket mer än 10 000 kr.

Men som jag skrev så tävlar vi inte i körning, vi håller oss till dressyrbanorna.

ps. nä, ironin gick inte fram, men jag förstår den nu ;)

kanske dags att ge sig ut på kör-dressyrbanorna? I lätt klass sopar man banan med halvbloden.

Jag vet int vad mitt ekipage kan vare värt. Kotte fick jag. Selen har jag haft i månge år. Vagnen likaså. Men för mig så är det myck värt så jag kan komme ut i skog och komme till Valdemar. 2 3 tusenlapper kanse.

Rut.

Hmmm... jag blev oxå lite ställd av påståendet... men så är jag ju fjordfrälst som du! :)

Fast nu kan ju inte fjordingarna slå halvbloden i körning eftersom dom inte tävlar i samma klass (om det inte är en jätte stor fjording...) men det finns ju många andra raser som lätt kan mäta sig mot hallbloden.

Nä, det förstås... :o men även fjordingar över ponnymått går väl mot ponnies? De är ju kallblod oavsett storlek?

Dom går i antingen ponny- eller kallblodsklassen, det är två olika klasser och det får man välja själv. Är dom över ponnymåttet, alltså häst, får man välja om man vill starta som häst eller kallblod. Men det är ju bara i dom lägre klasserna, i svårklass är det bara ponny eller häst, så då går dom ju som ponny (dom flesta iaf).

miamia du är som i en egen värld när det gäller priserna :)

jag då...

Shettishingst inköpt som 3-åring 6 000kr - värde idag 18 000
idela equisterian sele 3 500
tömmar 700
pisk 500
tidaholmsrockard 15 000
loksele 2 000
diverse övrig körutrustning bett, träns, benskydd m.m. 5 000
= 32 700kr

Jag vet int vad mitt ekipage kan vare värt. Kotte fick jag. Selen har jag haft i månge år. Vagnen likaså. Men för mig så är det myck värt så jag kan komme ut i skog och komme till Valdemar. 2 3 tusenlapper kanse.

Rut.

Men nog tror jag att Kotte,vagn och din sele är mer värd än 2-3 tusen. Han är ju välkörd din Kotte ju. Jag är jätte dålig på vad det kan vara värt. Någon annan kanske kan gissa.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka