Hur mäter man på vagnarna?

Sv: Hur mäter man på vagnarna?

Det blir nog inte helt enkelt att bygga om då hjulen är fastsatta tillsammans med avbärarna och en mutter...så vi får väl se hur det blir. Ska prata med Nora om hon vet av någon som kan detta, hur exakt det är dom menar...

Blir nog dessvärre att vi tvingas sluta tävla (och fler med oss....) om vi inte kan använda denna rockard, har inte råd att köpa en för flera flera tusen.

Hade förstått om detta gällde medelsvår och uppåt, men lokal lätt och regional....

Känner att något måste man göra, vi tävlar för att det är roligt men tydligen så måste man vara gjord av pengar bara för att ha roligt...

Nä, helt seriöst, vad gör vi?!

Mejlade bilder och frågade Internationella dommaren Lisa Larsson ang just våran rockard, enligt henne så är då våran okej :bump::banana:

*glad*

OK? Men då fattar jag ännu mindre:crazy: var det inte så att inget fick gå utanför hjulet men nu får det det ändå bara bulten i mitten stiker ut längst?

Antar att hjulbulten i detta fall räknas till navkapseln...är iaf glad att den är okej, kände mig lite desperat där ett tag måste jag erkänna det var därför jag beslöt mig för att mejla någon som kanske visste....Tycker dock ändå att vi bör göra något innan dom hittar på andra konstiga ideér...

jag vill inte verka negativ:D, men tycker att det är ett lustigt att hon godkände vagnen, när det står i TR att det ända som får gå utanför spårviden är hjulkapslen/bulten. :confused: Jag hade nog hört med flera domare. Men man tycker ju att det borde räcka med att fråga en domare. :cool: Men visst håller med dej om att det finns många konstiga regler....

*nyfiken*:angel: Har du fått nåt svar om vagnarnas utformning än?

Guns mejl fungerade inte så än så länge har jag bara Lisa's svar vilket jag iofs tror att man kan lita på, hon av någon borde ju veta!

Kom på en sak när du skrev till lisa sa du att den skulle användas till maraton då?

Skrev att vi tävlade med den så jag hoppas att hon förstod att den även används i maraton...tycker att hon borde ha påpekat det att den inte får användas i maraton om nu så är fallet?!

Ska även fråga Christina eller Nora nu när vi ska ha återtäff med körgruppen nästa helg

Liknande trådar

Körning Lite körfeg 'kärring' är på jakt efter en rockard (tror jag) med 'utsikt' och lätta att kliva i och ur.. Frågan är vilken ska jag...
Svar
12
· Visningar
2 650
Senast: agtatoon
·
J
Körning Hoppas på att kunna få lite hjälp från er körfolk härinne!:) Jag köpte shettis för en dryg månad sedan och har sedan dess dammsugit...
Svar
16
· Visningar
4 243
Senast: JennyK
·
Körning Hej! Jag ska nu köpa min första utrustning till min b-ponny. Så nu ska jag fråga er kloka bukare om hjälp! Jag ska välja mellan två...
Svar
16
· Visningar
1 517
Senast: Underbar
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 475
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka