Jag tycker du ska ta ett nytt blodprov!
Min häst blev behandlad för erlichios i september, och innan dess hade hon i ett års tid(!)hältor som hoppade från ben till ben.I somras var det riktiga varannandagshältor,vissa dagar markerade hon endast lite, vissa dagar enbart stel och rörde sig som en kratta, ibland tokhalt för att nästa dag vara superfräsch....Hon kunde gå klockrent flera varv när man kollade henne på volten, för att sen halta 2-3 gradigt i flera varv.. I juli/augusti var det endast vb. hon var halt, men det vandrade från lågt till högt.
Hon blev som sagt behandlad i september, hon har EJ varit halt sen dess *peppar peppar*, däremot lite stel och ovillig att röra sig vissa dagar. De dagarna har vi bara tagit korta promenader, annars tömkör jag ca 1 tim om dagen, och kommer så göra fram till våren. Hon har tappat alla muskler eftersom hon varit konvalecent i totalt 14 månader, så jag tar det väääääldigt lugnt och fint med igångsättningen.
Men hon blir bättre och bättre, de senaste 3 veckorna har hon inte ens varit stel, så det verkar som om det släppt nu äntligen! Hon är väldigt glad över att få vara ute och röra sig (även om det bara är tömköring i skritt rakt fram i skogen), liiiiite FÖR glad ibland, *hopp skutt dansa runt hjälp läskigt hopp och brall*
. Fast jag ser det som ett sundhetstecken
(Att det tog så lång tid innan hon fick behandling berodde på att ingen vet. som jag var i kontakt med trodde att det var erlichios hon led av
, jag fick verkligen stå på mig och nästan tigga om att få ett blodprov taget, och även att få henne behandlad. Tänk vad bra att jag stod på mig - det gjorde ju faktiskt susen, troligtvis hade min häst idag varit utdömd annars
)
Lycka till med din häst!