hur många utav er är det som tävlar?

J

johanna_h

och hur gjorde när ni ville börja köra, för det finns inte inlagt som lektion på ridskolan så hur lärde ni er? har alla egen häst som ni kör med? Tacksam för svar:bow: //johanna

Sv: hur många utav er är det som tävlar?

Jag har ingen egen häst, tävlar inte heller, däremot åker jag gärna på tävlingar... Jag har förmånen att bo i sörmland... För några år sedan (snart 7 år sedan) flyttade Anders Eriksson hit och startade utbildningsverksamhet 3 mil bort... Med möjlighet att ta privatlektioner för honom med hans erfarna hästar. :bow:

De senaste åren har jag kört för en annan där som är c-tränare och tävlar i parkörning... Jag har lånat hennes tävlingshästar när jag har tagit lektioner... Men tyvärr så har denna tjej fått ett superjobb i USA och flyttade dit för några veckor sedan. :mad:

Jag började med att grooma åt några hemma på Gotland. Då lärde jag mig jätte mycket om körning och tävling, jätte nyttigt.

Sen efter många år så köpte jag en körhäst. Jag fick kontakt med en tränare och nu har jag varit ute på några träningstävlingar här i Halland. Tack vare honom vågar jag åka iväg och tävla. Det är jätte viktigt med en bra tränare, sen har jag en snäll pojkvän som även är min groom.

Jag groomar fortfarande åt en kusk som tävlar "på riktigt". Hittar du någon att grooma åt så ta chansen. Lycka till!

Jag har alltid kört lite, har haft turen att det funnits folk runt mig som kunnat lära mig. Nu har jag inte tävlat något, men tränar först och främst brukskörning. Jag har alltid haft egen häst som är körbar. Jag ska gå lite kurser i brukskörning så fort dom startar igen.

Jag har fått köra andras hästar några gånger och blivit sugen på att lära mig mer. Det slutade med att jag köpte en egen körhäst tillsammans med en kompis som kände på samma sätt. Vi sökte en häst som alltså både går att rida och köra men det viktigaste var att den skulle vara en väldigt trygg och säker kör-läromästare. Tycker att vi hittade rätt häst. Målet för min del är inte tävling utan att det ska funka i vardagen överallt, så att man aldrig behöver undra om det ska gå att genomföra det som man har tänkt.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 575
Senast: Derivata
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
899

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?