Hur många ställen har ni bott på?

Har aldrig någonsin flyttat, utan är "född i det huset där jag bor än idag". Vill inte säga exakt vart jag bor mer än att det är i Stockholms län och börjar på T.
(Om man är väldigt nyfiken kan man ju annars gå in på min profil och se vad jag skrivit på bostadsort. Vet vad vad det ställer är/ligger och vet något om närliggande orter så kan man lista ut vart jag bor också ;))
Är förövrigt så gammal som årtalet i mitt nick :)

Kul tråd! Jag fyllde 21 i år och har bott i 5 hus och 3 lägenheter. Alla inom samma stad utom en sommar på Island där det av naturliga skäl blev svårt att bo hemma. Sedan jag flyttade från föräldrahemmen: 3 egna boenden.

Som spinoff på min utbildningstråd blev jag nu väldigt nyfiken på att höra hur många gånger ni flyttat/hur många olika ställen ni bott på hittills i vuxen ålder och hur gamla ni är? :)

Själv har jag bott på två ställen utöver "hemma" i vuxen ålder och är 23 år.

Har under mitt 27-åriga liv bott på 11 olika adresser, 6 olika städer, i 4 olika länder. Shit, vad mycket det lät! Känns inte som så mycket. Aldrig reflekterat över det förut :p

Jag har bott på 8 ställen som barn. Flyttade hemifrån som 19-åring och har sedan dess bott på 9 ställen i två olika län. Är snart 26 år gammal och löjligt trött på att adressändra :p

Fram tills jag flyttade hemifrån bodde jag på tre olika ställen i samma stad. Flyttade hemifrån i augusti och jag är redan inne på andra lägenheten, och här kommer jag bo minst ca 1.5 år till.

Edit: jag är 22 år

2 ställen innan mina föräldrar flyttade isär när jag var 18 år, sedan 3 ställen till med dom innan jag flyttade hemifrån.
Bodde med exet en väldigt kort period.
2 lägenheter som jag hade själv när jag flyttade hemifrån.
3 lägenheter med nuvarande sambon(i tre olika städer)

Så totalt 11 olika ställen och 3 städer har jag bott på och är 22 år gammal :)

Jag är inne på mitt sjunde boende. Flyttade hemifrån - Kollektiv i Åre - Hem till Borlänge igen - Tillbaka till en liten lägenhet i Åre - Flyttade ihop med sambo i Åre - Flyttade från sambo och är fortfarande kvar i Åre :D Dock börjar det kanske bli dags för nått nytt snart byn är ju lite liten...

Jag är 24

Från 0-19 bodde jag i samma hus i en by.
Sedan från 19-25 så har jag bott på fem olika ställen. Fyra lägenheter i samma stad och en lägenhet i en annan stad.

Med föräldrarna har jag bott på 6 ställen i en och samma stad.
Själv har jag bott på 2 olika ställen i två olika städer.
Är 24 år.

Flyttade hemifrån när jag började gymnasiet. Nytt landskap. Under de tre åren bodde jag på tre olika ställen. Flyttade hem allt på somrarna. Sen till min kille, lägenhet, samma kommun som jag är uppväxt i. Vi köpte hus och här bor vi nu. Så antingen 7 eller 5 beroende på hur man räknar. Är snart 22

Flyttade hemifrån när jag var 20 år och efter det har jag bott på 3 ställen, bor på det 3e nu och hoppas aldrig jag flyttar ;) Är 25 år nu.
Innan jag flyttade hemifrån så bodde jag på ett och samma ställe, där mina föräldrar bott i snart 30 år och antagligen kommer göra tills de dör.

Som spinoff på min utbildningstråd blev jag nu väldigt nyfiken på att höra hur många gånger ni flyttat/hur många olika ställen ni bott på hittills i vuxen ålder och hur gamla ni är? :)

Själv har jag bott på två ställen utöver "hemma" i vuxen ålder och är 23 år.

Är 31 år gammal och har bott på 5 ställen

0-22 år = "hemhemma" hos föräldrar
22-27 år = första egna lägenheten, min man flyttade in sista 3 månderna vi bodde där
27-27,5 år ( :D ) = första gemensamma lägenheten med min man, bodde där i ca ett halvår tills vi fick tillträde till vårt första hus
27,5-30,5 år = vårt första hus
30,5- = vårt nuvarande hus

1. Hyreslägenhet (Skåne)
2. Hyreslägenhet (Skåne)
3. Hyreslägenhet (Skåne)
4. Hyreslägenhet (Skåne)
5. Hus (Halland)
6. Hus (Halland)
7. Bostadsrätt (Halland)
8. Hästgård (Halland)
9. Bostadsrätt (Halland)
10. Hyreslägenhet (Halland)
11. Bostadsrätt (Halland)
12. Studentlägenhet (Halland)
13. Bostadsrätt (Halland)
14. Bostadsrätt (Halland)
15. Bostadsrätt (Halland)
16. Hyreslägenhet (Halland)

Bor kvar i hyreslägenheten som omnämndes sist sedan 1/11-2012. Det är det längsta jag bott på samma ställe skulle jag tro. Är 26 år gammal och boende 1-7 var när jag bodde hemma, resten har varit själv förutom nu då jag är sambo i och med flytten 2012.

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 739
Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 903
Senast: Thaliaste
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
334
Senast: Fetaost
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
787
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Litet hemmakontor - inspo sökes
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur