Hur många ställen har ni bott på?

0-19 år: två ställen i olika städer.
19-24 år: sju ställen i samma stad
24-28 år: bott kvar i sjunde lägenheten.

Man får väl fundera en stund...
* flyttade hemifrån och bodde ett år i pappas fritidshus
* sen lägenhet i Kalmar
* avstickare då jag jobbade några månader i Ockelbo, hade kvar lgh i Kalmar
* lägenhet i Nybro
* avstickare då jag utbildade mig i Uppsala, hade lgh kvar i Nybro
* större lägenhet i samma trappuppgång i Nybro
* Gård på landet (sedan 15 år)

Men mina framtidsplaner är att när jag som pensionist så ska jag bo halva året i mitt föräldrahem och andra halvåret ska jag bo i något av våra hus i Thailand

Har bott i fem olika städer och nu har jag flyttat tillbaka till studieorten, fast jag har en stuga i hemstaden och kommer "flytta in" där (sommarstuga) till sommaren. Tre av de fem städerna var endast i några månader var och inget jag flyttade för då det var pga jobb på annan ort. Så jag bodde tillfälligt i inredda rum. Har aldrig flyttat inom en stad utan bara mellan städer.

Flyttade aldrig som barn utan drog iväg direkt efter studenten till en annan stad. Är 27 nu.

Jag bor på samma adress som där jag växt upp, och här avser jag att stanna tills jag faller ihop av ålderdomssvaghet och rullas ut i horisontalläge. För drygt tio år sedan var jag pga arbetet tvungen att flänga runt på totalt åtta andra adresser inom en treårsperiod; ungefär halva tiden som inneboende i mer eller mindre trista rum och resten hyra i andra hand respektive ett slavkontrakt på en hästgård i Österhaninge.

Men i hjärtat är det här jag har bott precis hela tiden. Jag planerar att hänga kvar här som spöke efter min död, så mycket hör jag ihop med den här gården. :)

Jag har bara flyttat inom samma stad/län men jag har flyttat 10 gånger, den första som litet barn och de övriga 9 de senaste 10 åren.. Jag är 30 år.
/mvh nomaden som nu förhoppningsvis flyttat klart på ett tag

Flyttade hemifrån (hus) vid 19 års ålder, bodde då i Luleå i 3 år i 2 olika lägenheter, sen i Torsby 1 år i 2 olika lägenheter och nu bor jag i Östersund.

Som spinoff på min utbildningstråd blev jag nu väldigt nyfiken på att höra hur många gånger ni flyttat/hur många olika ställen ni bott på hittills i vuxen ålder och hur gamla ni är? :)

Själv har jag bott på två ställen utöver "hemma" i vuxen ålder och är 23 år.
Nu måste jag räkna....
som vuxen har jag bott på 12 olika adresser inräknat nuvarande.

Jag är 45 år.

Nu måste jag räkna....
som vuxen har jag bott på 12 olika adresser inräknat nuvarande.

Jag är 45 år.
Om jag ska räkna med flyttar som barn så blir det från födseln 16 olika adresser.

Fast flyttat har jag gjort fler gånger; en av adresserna bodde jag på vid två olika tillfällen; flyttade ut till annan adress och sen tillbaka igen (det var i Stockholm).

0-7 år - 3 boenden i Skövdetrakterna

7- 21 år - 2 boenden på Gotland

21- 27 år - 5 boenden i Växjö

27- 31 år - 4 boenden i Linköping

Flyttade in i vårat hus i Linköping för en vecka sen och har för avsikt att stanna :)

Jag är 26 och har sedan jag blev vuxen bott på 9 olika orter i 5 olika län (4 orter i Norrbottens län, 2 orter i Västra Götaland, 1 ort i Jämtland, Jönköping och Tromsö, Norge). :D Flyttat mellan olika bostäder på vissa orter också förstås.

Innan jag blev 18 bodde jag i lägenhet 0-1 år och 1-18 år i hus. Men var på helgerna hos min mor som flyttade 8 gånger... dock i samma ort. Så att flänga runt är inget konstigt för mig. Jag älskar att ha ett "hem" men det finns få saker som slår att landa på en ny plats och upptäcka alla guldkorn.

Är 25 år. Har bott på 15 ställen, på 9 orter och i 5 länder. Haha, van att bo i resväska kan man säga ;)
Har flyttat i helgen faktiskt, till en lägenhet jag hoppas kunna stanna i några år åtminstone, äntligen!

0 - 15 år så har jag flyttat 7 ggr med familjen, 15 år - till nu har jag flyttat 15 ggr, om jag räknat rätt.

Mellan 0-20år bodde jag på ett och samma ställe.
kommande 20år har jag bott på sammanlagt 8 ställen på 6 olika orter. Nuvarande ställe har jag bott på i ca 10år (totalt 16 om man räknar in samtliga ställen på orten)

Som spinoff på min utbildningstråd blev jag nu väldigt nyfiken på att höra hur många gånger ni flyttat/hur många olika ställen ni bott på hittills i vuxen ålder och hur gamla ni är? :)

Själv har jag bott på två ställen utöver "hemma" i vuxen ålder och är 23 år.

Är 28, flyttade till studentkorridor när jag var 16. Har sedan dess bott på 7 olika adresser i Norrköping, 1 Linköping, 1 Gällivare, 1 Boden, 1 Umeå, 2 adresser i Luleå..och nu blir det Tromsö om 2 veckor :)
Har även bott kortare tid på Island och i Norge pga jobb :).

Mest hyresrätt, men en bostadsrätt och ett hus.

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 739
Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 903
Senast: Thaliaste
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
334
Senast: Fetaost
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
787
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Litet hemmakontor - inspo sökes
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur