Hur många ställen har ni bott på?

Jag bodde i samma hus (villa i Finspång) tills jag tog studenten. Flyttade alltså hemifrån som 18-åring och har därefter bott på fem ställen i tre kommuner. (Radhuslägenhet utanför Kalmar, radhuslägenhet utanför Kalmar, litet hus på gård i Dalby, villa i Djurslöv och radhus i Staffanstorp)

Jag har bott i 3 länder (inkl Sverige såklart), 5 städer/kommuner och bor nu i den trettonde bostaden. Det har varit alltifrån inneboende till eget hus. Jag närmar mig de 40...

Vi flyttade en gång mellan 0-18.
när jag var 19 flyttade jag hemifrån, bytte lägenhet till en närmare föräldrarna inom ett år.
Sen flyttade jag till Ljungskile 50 mil bort år 2000. Då var jag 24.
sen dess har jag flyttat 6 gånger varav en gång till hus
Är 38.
ska flytta minst 3 gånger till :)

16 adresser i 7 olika städer (men 3 av städerna inom Storstockholm). 38 år.

13 av flyttarna gjorde jag mellan jag var 20-30 år...

Jag flyttade hemifrån vid 21 och bor i samma lägenhet än, 28 år gammal. Trivs bra men hoppas på att ha råd med en större lägenhet så småningom, har en etta med kokvrå nu och vill ha sovrum och ordentligt kök :)

Som spinoff på min utbildningstråd blev jag nu väldigt nyfiken på att höra hur många gånger ni flyttat/hur många olika ställen ni bott på hittills i vuxen ålder och hur gamla ni är? :)

Själv har jag bott på två ställen utöver "hemma" i vuxen ålder och är 23 år.

Hm.
Egen lägenhet.
Stuga på gård.
Delad lägenhet ovanför stall.
Stuga på gård.
Egen lägenhet.
Sambo i lägenhet.
Stuga på gård.
Hus på gård med sambo.

33 år och var typ 21 när jag flyttade hemifrån (fast jag hade bott hemifrån tidigare men då som barnflicka).
Har flyttat några gånger alltså men två gånger på samma ställe :D

7 olika ställen efter att jag flyttade hemifrån för ca 17 år sedan.
Nu vill jag nog bo kvar så länge som möjligt, men vill bygga om lägenheten efter våra behov.

Barndomshemmet ligger i Skövde kommun
Sen gymnasieinternat i Töreboda.
Första egna lägenheten i Mariestad
Sen till lägenhet med sambo i Kättilstorp, Falköping.
Flytt med sambo till barndomshemmet.
Återigen internatboende på Bollerup och Strömsholm.
Ny sambo, flytt till Hassle, Mariestad.
Internat igen, den här gången i Karlsskoga.
Ny sambo - och tillbaka till barndomshemmet - och där är vi kvar.

Bodde i samma hus till 20 års ålder.
Sen dess (är 29 nu) har jag haft följande hem:
linköping:
-2a 2a hand, 1år
-2a, 2a hand 1år
-Student1a, 1 år
-2a i källarplan i villa på hästgård, 1 år
skåne:
-Inneboende i 2a, 6 mån
-Studentkorridor 1,5 år
-Studentlägenhet/radhus 3a drygt 1,5 år
Linköping igen:
-(Hyrt) hus på landet, 6 månader
-3a som jag hittills bott knappt 2 mån i.

Som spinoff på min utbildningstråd blev jag nu väldigt nyfiken på att höra hur många gånger ni flyttat/hur många olika ställen ni bott på hittills i vuxen ålder och hur gamla ni är? :)

Själv har jag bott på två ställen utöver "hemma" i vuxen ålder och är 23 år.

Född i en stockholmsförort.
Flyttade till en annan när jag var 13.
Flyttade därifrån ihop m min sambo till en tredje förort när jag var 20.

Och vi bor kvar där än (är 35, snart).

Kommer inom ett halvår troligen flytta med hela familjen till ny stad, då blir det min fjärde bostad!

0-18 Ett ställe
18 - 21 Två olika lägenheter på samma gata
21 - 41 Två olika lägenheter på samma gata (fast en annan stadsdel än ovan)
Har bott i Göteborg hela tiden men till våren går flytten till en av grannkommunerna. Jag är totalmesig och har svårt att slita mig ens den lilla biten :nailbiting:.

Jag har bott på 6 ställen, inkluderat byn där jag är född. Flyttade hemifrån vid 19 års ålder och har därefter flyttat fyra ggr varav två ggr inom samma ort. Är 37.

Jösses vad folk har flyttat.
Flyttade från huslägehet till hus när jag var 9. Bodde i huset till jag var 19. Bodde borta 7 mån och jobbade och sen bott i min nuvarande lägenhet i 10 år.

Intressant att se att det är fler som flyttat omkring en del. Själv är jag riktigt trött på att flytta runt då jag vill kunna rota mig någon gång och kunna ha en riktig trädgård som jag slipper flytta ifrån.

Första bostaden som vuxen var en del i en lägenhet, egen ingång.
Den andra var ett hus på landet.
Tredje: inneboende i hus.
Fjärde: Ett hus.
Femte: Hus som dåvarande sambon hade.
Sjätte: Hus igen.
Sjunde: Hus med ny sambo, som också ägde huset.
Åttonde: Hus på gård där jag bor nu.

Jag är 40 år.

Som barn hade jag väl cirka 5 bostäder, inklusive de tillfälliga vi hade. Sedan har jag även bott borta i veckorna på internat, då jag gått några utbildningar,men jag har också bott i familjehem.

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 739
Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 903
Senast: Thaliaste
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
334
Senast: Fetaost
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
787
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Litet hemmakontor - inspo sökes
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur