Hur många ställen har ni bott på?

canine

Trådstartare
Som spinoff på min utbildningstråd blev jag nu väldigt nyfiken på att höra hur många gånger ni flyttat/hur många olika ställen ni bott på hittills i vuxen ålder och hur gamla ni är? :)

Själv har jag bott på två ställen utöver "hemma" i vuxen ålder och är 23 år.

Mellan 0-17 år har jag bott på 11 ställen.
Mellan 17-29 år har jag flyttat 5 ggr i samma stad. Bor på nr 5 nu.
Bodde även på Irland ett tag men hade kvar lägenheten här i stan under tiden när jag var 20 år.

Jag har bott på tre ställen i två olika städer med mina föräldrar. Efter att jag flyttade hemifrån har jag bott på åtta ställen i fyra städer och tre länder. Jag är 27 år.

Jag bodde på samma ställe tills jag var 16, då flyttade jag sju mil när jag började gymnasiet. Sen flyttade jag hem emellan o nästa gång flyttade jag när jag var 22, till en ny stad. Bodde sen i samma stad på fyra olika ställen och nu har jag flyttat igen, till en ny stad. Så 4 städer och 7 bostäder. =) Jag är 27, snart 28.

//r

Är 28 och flyttade hemifrån 2010. Har hyrt två olika hus på landet (bodde ca 2 år i varje, båda husen låg i samma by men någon mil emellan) och är nu på väg in i mitt tredje hem.

De två första själv, och nu sambo :)

Nio olika boenden i tre städer i två länder på 25 år. Fördelningen över tid är dock rätt ojämn, fram till 21 år så hade jag bara två boenden i en och samma stad.

Tills jag var 18 bodde jag i totalt två olika svenska städer, och från 18-23 har jag nu bott i 3 olika städer i 3 olika länder. Sammantaget får jag det till 7 olika boenden i 5 olika städer i 4 olika länder. Jag är 23 år gammal.

Som spinoff på min utbildningstråd blev jag nu väldigt nyfiken på att höra hur många gånger ni flyttat/hur många olika ställen ni bott på hittills i vuxen ålder och hur gamla ni är? :)

Själv har jag bott på två ställen utöver "hemma" i vuxen ålder och är 23 år.

Emmaboda, Växjö, Nyköping, Oxelösund, Linköping (city), Linköping ("fult" ytterområde), Linköping ("fint" ytterområde), Linköping (landet 3 mil från stan).

Det blev totalt 8 boenden i 5 städer. Åldersmärke 38 år i några dagar till.

Jag bor på mitt 16 ställe nu, vilket är mitt 7 ställe som vuxen. Är 34 och flyttade hemifrån när jag var 17.
Det är Stehag, Höör inne i orten, Höör landet, Höör landet, Hörby i staden och så på landet i Höörs kommun och nuvarande i Oxelösund.

Som barn på sju ställen i samma stad.
Som vuxen på ett tre ställen i en stad, två ställen i en annan och ett ställe vardera i två till :)

Som barn flyttade jag en gång, när jag var ett och ett halvt år gammal, och det har jag av förklarliga skäl, inget som helst minne av. Flyttade den extremt långa sträckan av fem kilometer.

Som vuxen har jag hittills inte flyttat alls. Är 25 nu. Räknar väl dock med att det kommer bli minst två flyttar för mig, eftersom jag kommer bli "tvungen" att bo på ett sätt som jag egentligen inte vill (= lägenhet) när jag flyttar hemifrån. Vägrar ge upp drömmen om möjlighet att ha hästen hemma så här "tidigt" i livet i alla fall.

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 739
Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 903
Senast: Thaliaste
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
334
Senast: Fetaost
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
787
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama