Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller på att organisera om lakan, påslakan och örngott för att snabbare kunna hitta. Har väldigt många lakan men få påslakan. Ska nu räkna dem hur många de är.
Hur många har ni av varje och hur många är det som bor där? Framförallt funderar jag hur många påslakan som är rimligt att ha om man bor en till två personer i ett hushåll.
+1 på denCa 30 uppsättningar, en del udda (bäddar två omgångar i dubbelsäng). Underlakan färre, specialkuvertlakan och svindyra
Hur många som används? Två uppsättningar som går på repeat....
Fyra - ev fem uppsättningar har jag till mig. Rensar och kastar ut udda delar osv en gång per år och fyller på vid behov.
Så 4 lakan, 4 påslakan, 4 örngott som hör till påslakanset och 4 extra örngott (har två kuddar).
4 känns lagom för då behöver man inte akut tvätta, om man blir sjuk eller spiller eller nån katt kräks kan man byta igen efter några dagar utan att direkt behöva tvätta osv.
Nu har jag och särbon varsitt täcke (jag fryser ihjäl, han är en kamin) så då finns 4 extra uppsättningar påslakan. Väl lyxigt men jag har lite OCD och vill det ska matcha.
Vi diskuterade det här vid fikat på jobbet häromveckan faktiskt. Flera hade bara en uppsättning eller använde bara en uppsättning och tvättade på morgonen och torkade under dagen. Jag tycker om variation
Jag har inte ens börjat räkna änI början av denna tråden kände jag mig som e lakans/påslakans horder,efter att flera krupit till korset o erkänt sitt hordande så känns det bättre
Du verkar ha min andel lakan, för vi har väldigt många påslakan, men för få vanliga lakan.Håller på att organisera om lakan, påslakan och örngott för att snabbare kunna hitta. Har väldigt många lakan men få påslakan. Ska nu räkna dem hur många de är.
Hur många har ni av varje och hur många är det som bor där? Framförallt funderar jag hur många påslakan som är rimligt att ha om man bor en till två personer i ett hushåll.