hur många kb på en mb?

Sv: hur många kb på en mb?

1024 kilobyte på en megabyte.

1000 finns inte i 2ans talföljd.

240kb/s är samma sak som 0,24 megabit per sekund. en bit är det lägsta som räknas, en byte är det näste lägsta. en byte är en oktett, alltid, och därför en del av 2ans talföljd.

ok, så för att få 24mb/s så blir det 24000 kb eller??

men nedladdningshastigheten kommer ju aldrig upp i det?

haha, jag trodde vi laddade ner det snabbaste vi kunde när det var 240kb/s. har telias 24(hmm, jo det var nog 24. det snabbaste adsl et iaf.)

Observera även skillnaden på bit och byte
1 megabyte = 1024 kilobyte = 8192 kilobit.

Aktuell nerladdningshastighet visas ofta i bytes, medan medan ISP anger kapacitet i bit.

nedladdningshastigheten beror på vilken upkoppling avsändaren har. ofta har de 24mb upp. och även om de har det är du inte alltid ensam.

24mbit borde för övrigt vara strax under 3MB/s, med avdrag för transportpaket och annat som tar procentuell bandbredd när du tar emot.

och 3mb/s är alltså lika med ca 3000kb/s? haha, jag blir så förrvirrad av sånt där. jag fattar ju att det går tusen byte på en kilobyte eller hur? tänkte kilo-tusen..men resten hänger jag inte med på. hur många MB är det på en gig då?

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
534
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan...
2
Svar
34
· Visningar
801
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Jag var i Tyskland för två veckor sedan. När jag skulle betala parkeringen för bilen försvann min privata mobiltelefon någonstans mellan...
Svar
5
· Visningar
1 040
Senast: fejko
·
IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
343
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka