Hur många joule?

Lycanthrope

Trådstartare
Hur starka aggregat har ni?
Hur stora hagar/många trådar?
Är det noga rensat på vegetation?

:)

Vi ska köpa nytt aggregat, hittat ett på 5,7joule. Har inte så väldigt stor hage men det är många trådar. Hur hårt smäller ett sånt om det är bra rensat? :o
 
Sv: Hur många joule?

Hur starka aggregat har ni?
Hur stora hagar/många trådar?
Är det noga rensat på vegetation?

:)

Vi ska köpa nytt aggregat, hittat ett på 5,7joule. Har inte så väldigt stor hage men det är många trådar. Hur hårt smäller ett sånt om det är bra rensat? :o

Två trådar, utom i några småhagar som har 4. Ca 13 ha hagmark, men det är ju stängsellängden som spelar roll - säkert hur långt som helst.

Köpte Rutlands ESM5500 (26 joule). Rensar vegetation ofta, men kan inte påstå att det är noga rensat....
 
Sv: Hur många joule?

Vi har ett på drygt 7 joule till ca 1 ha och jag lovar, ingen häst vandrar ut från den hagen... :o Vi har ett godkänt rovdjursstängsel med fem trådar och lägsta tråden sitter endast 15 cm högt så det "händer" att det ligger gräs mot den men jag tror inte att det gör speciellt mycket i nedsatt effekt. Vi försöker ändå trimma gräset under med jämna mellanrum. Vi har jordat med fem järnspett (eller om det var ändå fler).
Så här mitt på sommaren (då björnarna är mindre hungriga) kör vi det på halv effekt och trots detta minns man eventuella stötar man får.
 
Sv: Hur många joule?

Det handlar inte bara om hur många joul ett aggregat har..alla delar måste funka. Tråden måste ha ett ohm antal som duger...dvs lågt. Ju mer trådar du har...desto sämre ledning. Vad har ditt stängsel för ohm antal ?
 
Sv: Hur många joule?

Det handlar inte bara om hur många joul ett aggregat har..alla delar måste funka. Tråden måste ha ett ohm antal som duger...dvs lågt. Ju mer trådar du har...desto sämre ledning. Vad har ditt stängsel för ohm antal ?

Inte en susning :o Det är billiga band (12mm) från biltema.
Har fått igång el med 1,4joules aggregatet på nedersta tråden så nu rymmer iaf inte lillan!

Med mätaren lyste det upp till 7000volt (det är högst på mätaren) men vetinte vad det innebär? Jag vågar inte känna själv :o
 
Sv: Hur många joule?

Köpte mitt för många år sen. En PEL210 som anges enligt följande:
1,0 Joules power
2,0 Joules power stored.
Lämplig för stängsel upp till 10 km.

Jag har rätt rent kring mina trådar, använder tråd med 6 ledare och jag vet inte ohm-talet så här på rak arm. Däremot är det bra effekt i det. När jag har närmare 3 ha stängsel, 2 trådar och får enligt mätaren ut 4000 volt...och den känns...har själv en förmåga att "komma" åt den :meh:
 

Liknande trådar

Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 238
Senast: L(i)FE
·
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 476
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 145
Senast: mamman
·
  • Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 232
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp