hur många honkaniner.....

Sv: hur många honkaniner.....

4....................................

Jag hade två kaniner tillsammans. Det var mamma och dotter men det fungerade inte efter tag längre. :( De bråkade och slogs så jag lämnade bort den yngsta.

tre stycken kullsystrar satt tillsammans ett år sen gick det inte längre. Då fick jag sätta en av dom i egen bur och nu ett halvår senare så "slåss" (muckar mest) de två också.

Det är det trista med kaniner att man inte kan ha dom i samma bur.
kanske går bättre om man inte har andra kaniner i närheten. Mina känner ju alltid doften av hannarna och dom andra honorna när dom brunstar och så.

*lånar*

2 stycken, mor och dotter... Går jättebra ihop...

Dottern är lite dominant ibland och mamman är så
himla snäll så dottern får göra vad hon vill... nästan :angel:

hmm.. konstigt att det inte gick att ha dina kaniner ihop. :S
jag har som sagt två honor ihop och deras bur är brevid en annan honas. och mittemot så finns det en okastrerad hane..
men dom bråkar aldrig..
har fler kaniner av båda "sorterna" i "rummet" (dom bor i ett litet stall).
hmm. :p så det beror nog på olika kaniner och så..

Ja, kanske det. Men det beror kanske på att det luktar lite mer kanin hemma hos mig. Jag har 18 stycken står på baksidan av tomten nu och dom står rätt så tätt.
men mina småttingar kanske är pilskare av sig *ler*.

jag har en mamma + 2 ungtöser ihop nu... tänkte försöka få in en annan ungtös oxå... kan nog bli svårt, men, men.....

Liknande trådar

Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 158
Senast: Efwa
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
26 27 28
Svar
558
· Visningar
13 084
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
641
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 009

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Senskada pga spark