Sv: Hur många hästar kan man ha?
Oj vad många svar, tack för alla era synpunkter!
Det blir ingen drömhäst den här gången, får vänta tills en av mina trillar av pinn pga ålder först :-D. Är livrädd att någon ska bli försummad.
Saken är den, att det har alltid varit en dröm att ha en sån där stor svart kluns. Dessutom vill jag ha ett sto och mest för nöjeskörning och avelns skull, så det är inte den "ultimata dressyrhästen" jag letar. Men jag vill ju kunna ge henne ett bra liv också och inte bara att hon ska stå i en hage varje dag.
Pengar är inget problem, inte för att vi är rika, men vi har hästarna hemma, får bra foder billigt och sambon är hovslagare.
Vi har gruppförsäkring på hästarna eftersom vi även har en utlånad avelsmärr också.
Hästarna har fri tillgång på grovfoder året om och vi har några hektar skog- och åkermark, så plats finns det. Planer finns på lösdrift. Har inga problem att ha en häst på släp när jag kör, så det är lätt att motionera två i taget men det är ju onekligen lite knöligare eftersom det är rätt kassa körvägar här så man måste över trafikerade vägar.
Som det ser ut nu så kommer vi att köpa ett kallblodssto innan vintern, som ska få vila från banan ett tag men ridas och motionsköras. Dessutom har vi leasat en travare tillsammans med en kompis. Även om han inte kommer att stå hos oss så räknar jag med att lägga lite tid där också.
Så även om gulliga sambon är lika fascinerad av friesrar som mig och tycker att jag självklart ska ha en så är det inte läge just nu. Men tack för alla goda råd!