Hur många har köpt från utlandet?

C

chaccoteya

Och vad köpte ni? Jag var inne på e-bay och hittade otroligt snygga westernprylar och kläder men det jag nu undrar är. Hur mycket betalade ni i frakt och vidare kostnad? Visa gärna med vad ni köpte, jag själv hittade massor av showgrimmor och sadlar för hyfsad peng men vet ju att det kostar lite till

Sv: Hur många har köpt från utlandet?

Räknas det om man vart i utlandet och köpt eller är det internet shopping du undrar över?;)

det är internet jag menar. :)

Hej

Att skicka en sadel från TX till Sverige kostar mellan $200 - $300. Ett sadel trä (ca 2 kg) kostar ca $50.00.

Innan jag flyttade till Sverige köpte jag rätt mycket på E-Bay och hade inga problem och jag köpte ca 50 saker totalt under ett antal år.

Om du tittar på träns så vill jag ge dig en varning gällande show bridles som man kan köpa för ett par dollar - de är svarta eller bruna med mycket "silver". De är tillverkade i Packistan och levereras i en plastförpackning. När man öppnar denna förpackning så stinker det rätt bra eftersom lädret är dåligt rengjort och helt oanvändbart (om man har några som helst krav), vidare så är "silvret" så kallat Budweiser-can silver vilket innebär att det är plåt lika tunnt som en ölburk. Man får vad man betalar för.

Jag köpte en del begagnade sadlar, Martin Saddlery, Big Horn etc och hade inga problem. Var beredd på att en del behöver repareras.

Se till att säljaren skickar till Europa innan du lägger ett bud.

Marty

oj de där var ju jätte bra att få veta. Tänk vad många stackare som blitt lurade.
Jag har aldrig vågat prova men visst har man varit intresserad. Frågade min kompis i Californien om ebay och dom hade köpt en kopieringsmaskin för 2000dollr och dom var lite oroliga vad de skulle vara men den visade sig vara superfin och bra helt ny från ett företag. så man får väl hoppas de mesta är bra.

köpte en ridnosgrimma eller vad man ska säga från ebay (usa) frakten va sjukt billig betalade 150 kr med frakten inräknad och det tog inte ens en vecka innan jag fick varan :D

Har köpt sadlar utan problem. Tull och moms gick på ca 1600:-.Tog 4-5 dagar att leverera.
Har även handlat grimma och bakgjord från e-bay. Men dom skickades med mammas resväska hem:angel:

hittade MÅNGA westernsadlar som såg okej ut så jag upplever det att det är billigare att köpa utomlands så därför ska jag köpa från e-bay hade jag tänkt. Då va jag inte så fel ute med att man får lägga på typ 1500-2000kr kanske.

Jag har köpt en hel del från USA har ett par gånger fått betala tull och moms när värdet varit lite högre. Har även köpt sadlar från tyskland, där är frakten billig (30 euro) och man behöver inte betala tull och moms!

Jag beställde från ett företag i US som hette "lighteninghorsepower"
Där hittade jag bla en begagnad sadel som Pat Parelli haft :)))

*be a lucky rider*

Väldigt många av de grejer jag äger kommer från usa. Många hästgrejer, kläder och andra hobbygrejer. Handlat därifrån ca 100ggr nu så lite vana har man väl fått:)

jag har köpt 3 sadlar från E-bay och det har kostat max $130.00 för frakt för den tygnst (ca 18 kg) och den mest dyrast var runt 2000:- SEK i tull och moms.
Sen har jag köpt över 40 artiklar i den sista åren. De flesta jag köpa av sänka priset på Tull deklaration så slippa undan eller minska tull avgiften enormt.
Jag köpt en Circle S saddel till min dotter (finns en bild på det under "Bilder på små cowboys/cowgirls!!!" tråd sidan 1) och om jag minns rätt så var kostnad köp/frakt/tull ca 2700:- till dörren. Fin sadel är den med

Vi renovera vårt vardags rum just nu till Western/vildmarks stuk (naturligvis:D), måste matcha köket:angel:, så några av mina sista köp är western "scene" border, moose horn carvings, western skärp hund halsband komplett med conchos (till mina cattle dogs inte vardags rummet:rofl:) och den största köpet var en långhorn skalle:love: måttet "tip to tip" 6' 3" (ca 2 meter). $92.00 i frakt och vet ej än vad tullen kommer blir. Vet inte om säljaren säkt priset eller inte än men kanske runt 700SEK i tull kostnaden (om han inte har gjort det).

Jag har köpt chaps, show grimmor, NH grimmskafter, parelli grejer, mm new och beganad. Hittills njöd med allt. Frakten är alltid annorlunda. Vissa säljare ta en standard avgift och vissa ta bara vad det kostar att skicka dvs aktuelt pris för frakt. Och vissa om de är "snål" ta en "Handling" avgift med:smirk: Vissa "combine shipping" och vissa ta ett pris för varje artikel. om det är mycket från samma köparen fråga om "combine shipping" först. Du kan spara mycket då.

De flesta säljer till europa (fast det står bara "ships to USA") ändå om du skicka en mail. Bara hitta 2 st som sa nej av MÅNGA genom "ask seller a question" knapp.

Lycka T

Har köpt det mesta fr USA o Tyskland
Den senaste sadeln fr Tyskland, Continental Reiner.
Träns, paddar, tyglar, showkläder, shapps, bosal, haltergrimma mm fr USA , tycker att frakten har legat några tior mer som kostnaden brukar vara i Sverige. Har bara handlat märkesprylar och säkert sparat 50 % på priserna mot här hemma.

just det jag menar, man sparar en hel del, men sen vet man ju kanske inte vad man får det kanske är en nackdel?

*Kn*

Passar på att kapa tråden lite... Är det krångligt att betala varorna? Måste man gå till banken eller går det enkelt att göra via internet?

jätte enkelt på internet genom PayPal. På det sättet kan du även köpa från privata folk som inte sälja på ebay som också har PayPal och till och med är du försäkrad genom paypal up till $2000.

Nu har mina grejer som jag van genom ebay anlänt och hittills har de flesta säljare gjort själv att sänka pris, det eller har tullen hojt gränsen!:D dvs inget har varit tullat inte äns longhornen..som kom igår!:banana::love: Nu är det bara 3 saker kvar (av 37) som har inte kommet än. Smooth Chaps, sadel pad och border (tapet) till vardags rum med en western motiv på den, skit snyggt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 834
Senast: cewe
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 744
Senast: tuaphua
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 532
Senast: Paddington
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 866
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025