jag har köpt 3 sadlar från E-bay och det har kostat max $130.00 för frakt för den tygnst (ca 18 kg) och den mest dyrast var runt 2000:- SEK i tull och moms.
Sen har jag köpt över 40 artiklar i den sista åren. De flesta jag köpa av sänka priset på Tull deklaration så slippa undan eller minska tull avgiften enormt.
Jag köpt en Circle S saddel till min dotter (finns en bild på det under "Bilder på små cowboys/cowgirls!!!" tråd sidan 1) och om jag minns rätt så var kostnad köp/frakt/tull ca 2700:- till dörren. Fin sadel är den med
Vi renovera vårt vardags rum just nu till Western/vildmarks stuk (naturligvis
), måste matcha köket
, så några av mina sista köp är western "scene" border, moose horn carvings, western skärp hund halsband komplett med conchos (till mina cattle dogs inte vardags rummet
) och den största köpet var en långhorn skalle
måttet "tip to tip" 6' 3" (ca 2 meter). $92.00 i frakt och vet ej än vad tullen kommer blir. Vet inte om säljaren säkt priset eller inte än men kanske runt 700SEK i tull kostnaden (om han inte har gjort det).
Jag har köpt chaps, show grimmor, NH grimmskafter, parelli grejer, mm new och beganad. Hittills njöd med allt. Frakten är alltid annorlunda. Vissa säljare ta en standard avgift och vissa ta bara vad det kostar att skicka dvs aktuelt pris för frakt. Och vissa om de är "snål" ta en "Handling" avgift med:smirk: Vissa "combine shipping" och vissa ta ett pris för varje artikel. om det är mycket från samma köparen fråga om "combine shipping" först. Du kan spara mycket då.
De flesta säljer till europa (fast det står bara "ships to USA") ändå om du skicka en mail. Bara hitta 2 st som sa nej av MÅNGA genom "ask seller a question" knapp.
Lycka T