Hur många föl?

Sv: Hur många föl?

Uppvuxen på ett Sveriges största fullblodsstuterier och har aktivt varit med vid fölning/föl unghästar sedan barnsben. Sedan 1987 varit mellan 8-18 fölningar/ år, både egna och andras ston. Har ingen exakt siffra på alla föl som fötts här men måååånga är det ;)

Har nog varit med om mellan tjugo och trettio föl, de flesta araber men även några shetland och ridponnyer.
De flesta mina egna men även några inhyrningar.

Moderatorn vill bara påpeka att tråden är från 2009 så mycket har förändrats sedan de flesta inläggen skrevs.

Jag börjar själv:
Hittills har jag fött upp:
18 shetlandsponnyer
5 halvblod
1 fullblod
1 ridponny/WPB
totalt 25

plus att jag haft en bekants sto uppstallad hos mig under två av stoets dräktigheter-fölningar-fölens uppväxt
dagens siffror här är 21 shettisar, resten som ovan, dvs 21+5+2+2

Nästa år ska det förhoppningsvis bli tre till.

Dagens siffror är 10 st men fler lär det förhoppningsvis bli då vi betäcker fyra ston i år :)

Tyvärr vet jag inte hur man tar bort det, hade jag gjort de skulle jag ändra min egen siffra från det år tråden skapades eftersom jag nu fött upp dubbelt så många.

Liknande trådar

Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 289
Senast: ginnies
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 803
Senast: Fraegd
·
Hästmänniskan Det här är en lite ovanlig fråga, så om det är fel forum hoppas jag att ni har överseende och flyttar tråden. Situationen kan...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 716
Senast: Dandylinn
·
Q
Avel Hoppas ni vill och vågar vara med och diskutera den här frågan för det här har jag gått och "sugit" på länge. Jag är jätteintresserad...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka