Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur många dygn beräknar ni dräktigheten på?? Verkar som många räknar på olika dygn?? Själv har jag lär mig att de går dräktiga 330 dygn räknat från sista språnget.
Hur gör ni och räknar ni från första eller sista språnget??
fundersam...
Fick tipset att ta betäckningsdatumet och gå bakåt 23 dagar. Det datumet året därpå brukar jag skriva in som väntad nedkomst. Har stämt bra för mitt sto och har varit lätt att kolla i almenackan.
Fick tipset att ta betäckningsdatumet och gå bakåt 23 dagar. Det datumet året därpå brukar jag skriva in som väntad nedkomst. Har stämt bra för mitt sto och har varit lätt att kolla i almenackan.
Det innebär att mitt sto skulle ha fölat torsdag förra veckan?! Jag tycker det låter kort? 330 dygn har jag på min 30 april, även om det verkar som om toka kommer föla tidigare... :smirk:
om ditt sätt nu skulle stämma så skulle en häst som står i sallet fölat för 2 veckor sedan ..Fick tipset att ta betäckningsdatumet och gå bakåt 23 dagar. Det datumet året därpå brukar jag skriva in som väntad nedkomst. Har stämt bra för mitt sto och har varit lätt att kolla i almenackan.