Hur många dvärghamstrar?

F

Fluffis

Jag undrar hur många dvärghamstrar som är lämpliga att ha tsm i en bur. Kommer honor eller hanar bäst överenns? Hur tama blir dvärghamstrar? Hihi, vill veta allt om dvärghamstrar! ;)
Om du har dvärghamstrar vill jag gärna att du skriver lite info om dom och laddar upp en bild på sötnosarna. :)

Sv: Hur många dvärghamstrar?

Om du inte vill ha en hane en hona tillsammans (vilket ju är dumt eftersom det blir en väldans massa ungar) är absolut EN dvärghamster i samma bur bäst.

Det råder delade meningar om det där. En del påstår att det går bra att ha flera av samma kön tillsammans, men egentligen är det som att spela rysk roulette. De KAN hålla sams hela livet, men det är troligare att de vänder sig mot varann och faktiskt till och med har ihjäl varandra i värsta fall.

Jag skulle aldrig rekommendera någon att ha hamstrar tillsammans. De trivs bäst själva.

Sv: Hur många dvärghamstrar?

Ett par eller en ensam. Ett par är ju trevligast men nackdelen är att de får ungar och frågan är om du verkligen vill bli uppfödare eller om du vill ha trevliga sällskapsdjur helt enkelt.

Liknande trådar

Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
971
Senast: ako
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 935
Senast: Roheryn
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 796
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar