Hur många behandlingar?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Mysen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 057
M

Mysen

Mitt sto blev halt förra året under hösten. Behandlades 3 gånger och sattes sedan igång efter ytterligare 2 månaders vila. Blev halt i samma ben i somras men hältan sitter på annat ställe, i carpus. Var på ett tredje återbesök häromdagen och veterinären var tveksam till att behandla henne en fjärde gång men gjorde det eftersom hon inte är så gammal.
Ni som haft/har hästar med ngn typ av ledinflammation - hur många behandlingar har era hästar fått innan veterinären gett upp?
Har ni gjort på något annat sätt?

Sv: Hur många behandlingar?

Mitt sto blev halt förra året under hösten. Behandlades 3 gånger och sattes sedan igång efter ytterligare 2 månaders vila. Blev halt i samma ben i somras men hältan sitter på annat ställe, i carpus. Var på ett tredje återbesök häromdagen och veterinären var tveksam till att behandla henne en fjärde gång men gjorde det eftersom hon inte är så gammal.
Ni som haft/har hästar med ngn typ av ledinflammation - hur många behandlingar har era hästar fått innan veterinären gett upp?
Har ni gjort på något annat sätt?[/QUOTE
Har ni röntgat hästen,så det inte finns pålagringar,lösa benbitar el dylikt?Har erfarenhet att hälta som inte försvann var pålagringar....Annars vet jag fler som fått behandla flera gånger....Lycka till

Min häst blev dålig i vb knä i vintras och behandlades och blev dålig nu i sommras igen. Han har även tidigare haft inflammation i hb knä.

Om ca 10 dagar ska han opereras i båda knäna, artroskopi. Efter det får vi se vad som händer.

Har ni gjort på något annat sätt?
Min 4-åring behandlades för kotledsinflammation 1 gång men svarade inte tillräckligt bra på behandlingen så veterinären rådde oss att göra en arthroskopi där dom går in i leden med en liten kamera o kollar/ev. åtgärdar nåt. Vi vet inte än resultatet för han ska vila o promeneras några veckor innan han ska sättas igång... så hur det gick får vi se då....:crazy:

Min 8-åring behandlades vid två tillfällen i sommras för inflammation i carpral-led fram. Röntgades vid första tillfällen & mkt lindriga förändringar konstaterades.

Var ren vid tredje återbesök & jag fick påbörja lugn igångsättning.
Efter ca 2 mån var hon inte riktigt ren på böjt spår & nytt besök.
0,5 grader efter böjning och ny coctail i två leder i detta knä. Åb om 2v.

Liknande trådar

Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
1 189
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
1 002
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 580
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 085
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka