Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

ChristinA

Jag hör ibland folk säga: Ja vi skall ha 2 barn.
Men kan man egentligen veta innan hur många barn man vill ha?
Har ni vetat från dag 1 och "hållt" er till det?
Ni som inte har barn, har ni redan bestämt er hur många ni skall ha?

Vi har tänkt börja med 1 barn (om 2-3år) och kan tänka oss 2 eller 3. Även om det hade varit kul med en stor syskonskara, har själv 5 bröder.

I denna tråden bortser jag från ofrivillig barnlöshet och även tvillingar då båda kan vara svåra att förutse!
 
Sv: Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

Hade inte bestämt antalet, hoppades bara ATT jag skulle få barn, :love: när barn nummer ett var 14 mån. kände jag att jo ett till vill jag ha. Hade sån tur att jag blev gravid direkt:)
Och nu i efterhand kan jag ju säga att två är lagom man har två armar och två knä så det är svårt att bära/ha tre barn i knät men två går alldeles utmärkt:love: :love:
 
Sv: Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

Jag ville ha ett barn men hamnade på noll! :confused:
 
Sv: Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

Min tanke var två, mannens tanke var väl en 3-4. Vi har ett barn. Blev skilsmässa och jag vill inte ha flera pappor till mina barn och eftersom det tyvärr inte blir fler barn med samma pappa så blev det bara ett barn. För mannens del ser det också ut att lämna vid ett barn eftersom han valt att inte ha någon ny kvinna.

Men ett barn är underbart härligt det med!! Och han har nära relation med sina kusiner så han känner sig inte ensam om det fortsätter så. Hoppas jag.
 
Sv: Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

Vi har tre barn som är "planerade"!
Sedan kom det två barn till, som inte var "planerade", men lika välkomna ändå!!
Hade nog inte funderat så mycket över "hur många", innan vi kände oss redo, bara att vi gärna ville ha barn!
 
Sv: Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

Det beror lite på när du menar... När jag var liten skulle jag ha en massa barn, efter Barnkunskapen i skolan skulle jag aldrig i livet föda några barn...
När jag sedan växte upp tyckte jag att två barn verkade ganska så lagom...
Idagsläget har jag två barn och plannerar inte att "skaffa" flera, men jag har väldigt svårt att tänka mig att göra en abort om jag skulle stå inför det valet... Och eftersom jag "bara" är 28 så finns det en del tid på mig att ändra mig...:angel: :D
 
Sv: Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

Jag skulle inte ha barn :crazy: ....och är inte egentligen speciellt barnkär. Men har en son och en tvåa på gång:) !
 
Sv: Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

vi ville ha minst tre från början, tanken var att vi skulle skaffa barnen ganska tätt innan jag var 30, plugga lite vidare och sen fortsätta jobba - nu är jag 31 och har 2 barn... problem med reproduktionen är som sagt lite svåra att förutse... :angel: vi har 4 ägg sparade sen provrörsbefruktningen och kommer nog försöka fixa till ett tredje barn nästa år någon gång... och eftersom vi inte använder något p-medel så finns det ju även en liiiiten chans att det blir flera naturligt med... vi har ju plats för flera :D

sonen (snart 7 år) tyckte att "nästa gång du har bebisar i magen, så tycker jag du ska ha 2 samtidigt"... och makens värsta mardröm är tvillingar :angel:
 
Sv: Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

Som liten sa jag att jag ville ha tre barn, jag hade tom döpt två av dem till Rosa och Johan!

Nu fick jag en son för snart 15 år sedan, gissa vad han heter :angel: ?

Det blev aldrig några fler barn efter honom, men min "barntarm" suger hårt just nu och har gjort en tid, det enda jag känner är att mitt bäst-före-datum börjar gå ut..... Får se vad det blir av det.
 
Sv: Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

När jag var liten så ville jag ha 4 barn.
När jag blev stor så ville jag inte ha barn alls.
När jag blev "vuxen" så ville jag ha 2 barn.
Sedan så blev livet litet annorlunda än jag hade tänkt, så jag har 3 barn.
Och nu så blir det inga flera.
Det har jag sett till.
För naturen har givit oss väldigt sena "bäst före datum" i vår familj.
Och jag vill inte bli mamma vid 50, där går min gräns.
 
Sv: Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

När jag var liten ville jag ha 2. När jag var ungvuxen ville jag inte ha något alls. De bara skrek och snora i alla fall. tacka vettja djur. :) För 9 år sedan började tanken på barn komma tillbaks. Då fick nämligen brorsan sin första och jag insåg att de inte bara skrek och snora.

Då ville jag ha 1 (trodde inte jag kunde få barn) och skulle vara glad för det. När jga väntade min äldsta son så sa jag att jag ville ha 4-5 stycken eller kanske 6. :crazy:

Nu har jag 3 underbara och det blir inga fler. Min sambo har 4 och är nöjd och min kropp orkar inga fler. Men babytarmen suger mer eller mindre hela tiden.
 
Sv: Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

När jag var yngre sa jag att jag aldrig skulle skaffa barn. När jag blev lite äldre ville jag ha 1 barn eller kanske 2 så inte 1:an blev för bortskämd.

Vi har en dotter på 4 år:love: och har inga planer på att skaffa fler. Vi trivs med vår lilla familj på tre personer och en massa djur, men skulle jag av en händelse bli gravid igen så behåller vi det också. Fler än två vill jag absolut inte ha.
 
Sv: Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

Jag vill ha 2-3 barn. Men om det blir så eller ej är en annan sak.
Första barnet ville jag ha innan jag fyllde 25 och det fick jag när jag var 21 år. Det andra barnet ville jag ha när jag var 25 . Men det sket sig. Är inte ledsen för det. Idag är jag nyss fylld 25 år. Och har en dotter på 3 ½ år och är ensamstående. Om det inte blir fler barn så är det okey det med. Förut planerade jag en del hur det skulle se ut men nu gör jag inte det utan ta de som det kommer.
 
Sv: Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

Jag har alltid varit säker på att jag ska ha många barn.

Det har varit min livsnerv.

Sen tvekade jag ett par år.
Men till slut så fick jag min son, så ett barn blev det.

:love:

Jag arbetar däremot med utsatta barn, så de finns omkring hela tiden.
Alltifrån nyfödda till tonåringar.
Så jag har många barn omkring mig, även om det inte är mina egna.
:love:
 
Sv: Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

Jag ville ha 4 barn. Fick själv inga syskon förrän jag var 8 och sedan kom mina 3 bröder med ett par års mellanrum. Jag var/är väldigt avundsjuk på deras gemenskap, och ville att mina egna barn skulle få uppleva det. Maken är ensambarn och ville samma sak.
Vi har tre barn nu, och det blir nog inga fler. Vår yngsta var så fruktansvärt gnölig och krävande som liten så vi orkade inte hålla tempot i barnafödandet. Vi ville ha barnen tätt. Nu är det skönt med stora barn som går att göra saker med (rida tex :love: :) )!
//Kopia, som ändå kan känna en längtan efter en bäbis till ibland...
 
Sv: Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

Jag har inte varit den mest barnkära personen innan. Sa alltid att fick jag inga barn före 30 får det vara. När jag var 28 började vi öva på allvar och när jag fyllde 30 var jag i tredje månaden:D .
Nu är min tjej 3 1/2 år och vi har en kille på 9mån.

Både jag och sambon är överens om att det räcker med två, men skulle inte göra abort om det skulle ske en olycka.

Just i dag känns det som två är fullt tillräckligt:crazy: .
 
Sv: Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

I tonåren och upp till kanske 25 års ålder skulle jag INTE ha några jävla ungar... :devil:
Därifrån började jag mjukna lite och passerade stadiena:
*OM jag skulle råka bli gravid OCH jag lever i ett förhållande som verkar stabilt och hållbart, DÅ kanske jag kan tänka mig att behålla barnet...*
via
*OM jag skulle råka bli gravid så behåller jag nog barnet oavsett omständigheterna...*
till
*VILL HA!!!*
:D :D
Sen hittade jag till sist en lämplig pappa, som hade för sig att han ville ha ett helt fotbollslag - jag tyckte att vi kan väl börja med en... :p Hade fortfarande ingen aning om hur många jag ville ha, men eftersom jag tycker att barn bör ha syskon så minst två dådå... :p
När ettan kommit fick jag mersmak och vill sen dess ha JÄTTEMÅNGA! :D :D Fast min kropp säjer stopp nu, så fler än de tre jag nu har blir det nog inte. :cry:
 
Sv: Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

Jag och sambon har sagt att två barn är det vi eftersträvar. Men som sagt, man vet aldrig vad som händer i framtiden. FÖr vår del har vi bara plats tll två barn i detta huset, annars får vi bygga ut eller uppåt. Sen får man ju se lite till ekonomin också, vi är inte gjorda av pengar men vill självklart kunna unna kommande barn och oss själva en del saker. Då känns det lämpligast att hålla oss till två. Vi får väl se vad som sker i framtiden...vi kanske slutar på 5 barn när vi väl är klara.

Än så länge har vi en liten i magen.
 
Sv: Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

det viktigaste för mig är att jag får barn, för jag anser att barn e de viktigaste i livet... men jag vill nog ha minst två då jag själv e ensam barn och har saknat syskon...

men framförallt så måste jag hitta nån att skaffa dem med!!! de e inte så lätt...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 456
Senast: Queen
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 432
Senast: orkide
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 240
Senast: Liran
·
Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
821

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp