Hur många är vi?

Sv: Hur många är vi?

Moej skrev:
Ni som rider både dressyr och western, hur funkar det med formen?
En välriden häst ska lysna till vad ryttaren vill...
Huvud högt eller lågt...
Antar att du med formen menar, var huvudet och nacken är.

För bakdelen är i samma "form". vare sig du rider western eller annat..:angel:

Jag tror att hästarna tycker att det är kul med omväxling i ridningen ibland.
Jag tränar western för instruktör 2 gånger i månaden och rider enligt westernridningens principer. (dock inte nu på en månad pga en skada i min hästs ben)
Sen så är vi, och kommer alltid att vara skogsmullar som traskar omkring i skogen. Det är ju underbart! :p
Jag funderar på att börja träna distans och ställa upp i någon tävling, det verkar så himla kul.

Utöver ridningen så tömkör jag, löslongerar, tar promenader mm.

Jag ska börja rida western ordentligt nu menbåde jag och hästen älskar att hoppa..
Hur går det med hästarna? Försåtr dom skillnaden eller blir det kaos när man byter??

Jag har en treåring som jag snart ska gå en kurs med i Akademisk ridning men kommer bara att jobba med markarbetet till att börja med. Sedan tycker jag ju om westernridningen men är inte särskilt intresserad av att tävla. Vi får väl se vad min lilla pålla kommer att trivas med. Om hon är nöjd så är nog jag nöjd. Hoppas jag.:angel:
Annika

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 004
Senast: fio
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka