Sv: Hur luktar du?
*kl*
Hemma hos mig luktar det nog rätt mycket vedeldat, fast det känner jag nog knappt. Jag själv luktar nog som en blandning av rök, hästskit, vanilj och stekos från jobbet.. Gubben tycker alltid att jag luktar gott, och jag sniffar gärna på honom. Han luktar mycket mer än jag, tycker jag. Alltså inte illa, utan bara mer.
Förhoppningsvis så luktar vi inte illa och inte hemmet heller. Har nästan alltid tvätt på tork så det luktar nog ganska fräsht också, alltid något som är nytvättat/städat.
Hade en vän när jag var yngre som luktade väldigt gott och hemtrevligt, han bodde i ett gammalt hus och hundar hade dom också. Trodde när dom flyttade till en lägenhet att lukten skulle försvinna, men nej han luktar fortfarande lika tryggt, om än lite mindre bara.
Min kusin luktar det alltid gott hos. Lite sötaktigt sådär, nästan som sköljmedel men utan den stickande doften. Även om hon har berg med disk framme ibland eller en gammal soppåse, tror att det måste vara småbarnen som luktar så? Har frågat henne om lukten också men hon märker inget alls.
Har aldrig fått höra att jag luktar illa, däremot att jag luktar gott. Trots att jag är rökare och själv känner att jag inte luktar så jättefräscht alltid.