Sv: hur ligger sadeln? (bilder)
oj jag har glömt av denna tråden. jag har nu ridit i min freeform ett tag och den funkar bra. enda kruxet är att jag tycker den ligger an lite för mycket över manken. jag får inte in mer än ett litet finger emellan och knappt det ens.
idag skulle jag prova att böja kopparjärnet lite men jag hittade inget
det ska vara ett på denna sadeln men jag har letat och det finns inget...
sedan har han även fått skav längst bak på båda sidorna av ryggraden. kollade med hon från stall v*å och hon sa att många hade problem med detta nu pga att vinterpälsen är extra känslig och att fällningen börjar.
jag blir ändå lite orolig att den inte passar. kanske är så att han är lite för böjd i ryggen så att den ligger lite i brygga, eller så är sadeln lite för lång. han är inte öm och verkar inte har ont när jag trycker och klämmer på ryggen.
jag har även varit hos naprapaten flera gånger men jag märker tyvärr ingen större skillnad
det enda jag kan göra är att stretcha varje dag och gå på massage.
däremot så glider inte denna sadeln så som min zaldi gjorde! jag kollar detta noga efter varje ridtur och stigbyglarna är i samma höjd på båda sidorna!
så det känns ju bättre med denna.
frågan är ju nu om jag ska fortsätta använda freeformen eller om jag helt enkelt behöver byta igen?
första ritten i år är ju 4:e april så det är inte så långt kvar. jag har inte ridit mer än någon mil i denna sadeln så jag vet inte hur hästen upplever det efter längre sträckor.