Hur lättlurad är du? Phishing

Sv: Hur lättlurad är du? Phishing

Uhm, va? När du startat testet får du se en bild av ett e-mailutskick. Du ska bestämma om det är phishing(dvs fejk) eller om det är riktigt.

:crazy: :o :crazy:

Tänker inte ens berätta hur illa det var.....

Jag tror jag fick 4/10, men det berodde mest på att jag valde phising för säkerhetsskull :D

6 av 10.

Har haft ebay och paypal account och utsatts en del för phishing..
Brukar vara ganska lätt att avslöja då de på länkarna har felaktiga adresser när man
klickat för login. Jag brukar skriva in bara tok, kommer man vidare då är det FEJK om man
inte ser direkt på adressen.

När du ser dina resultat så finns det till höger en länk som heter "Why?" eller liknande. Den finns till höger om varje bock eller X(rätt eller fel svarat). Klickar man på länken får man tips om varför det inte kändes seriöst, eller tvärtom.

Såhär kan det se ut http://www.sonicwall.com/phishing/why.htm?whynum=0. Byt ut sista nollan mot en etta, tvåa osv för att se alla bilder.

Senast ändrad:

9/10, missade på Ebay. Jag antog ju att eftersom kontokortsdetaljerna var så pass detaljerade så var de också rätt (tänkte inte att det var jag som var adressaten, utan att det var en kopia av någons riktiga mail).

9/10 rätt. Bättre än vad jag trodde att jag skulle få faktiskt!;)

Liknande trådar

IT & mobiler Inte alla wifi. Vårt hemma funkar fint. Men kommunens funkar bara på 24-timmars-åtkomst. Att logga in med mitt jobbkonto funkar inte...
Svar
0
· Visningar
404
IT & mobiler Har en iPhone 6s som är runt 3,5 år gammal. Senaste halvåret har den börjat krångla, hakar upp sig när jag surfar och sidan fastnar...
Svar
18
· Visningar
1 806
Senast: Raderad medlem 6459
·
Äldre Köpte en hållare som var urusel och varken höll i telefonen eller höll sig själv uppe. Nytt försök nu! Jag funderar på någon av dessa...
Svar
17
· Visningar
2 186
Senast: hastflicka
·
Äldre Min mobil börjar sjunga på sista versen och eftersom jag ogillat den från dag 1 så är det minst sagt lockande att byta nu... Men vad ska...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 711
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025