Hur lastar du?

T

Tee Showah

Efter att ha läst många inlägg som berör många problemlösningar tänkte jag att det kunde vara uppfriskande med lite lekar! Vad är era önskningar, drömmar eller kanske det roligaste sättet ni vet att lasta en häst eller på annat sätt använda transporten?!

Seså, fram med era önskningar och idéer - för visst finns det väl många här som gör annat än att leda in sin häst i transporten eller skicka in den bara...?!!!!

Sv: Hur lastar du?

Nu önskar jag verkligen att Malte levde, hade gärna velat leka sånt här med honom. En gång klättrade han nästan in i en husvagn och skrämde livet ur min kära syster... ;) Han tyckte om små trånga utrymmen, tyckte nog sånt var spännande och han verkade tycka om transporter :D så jag sörjer att jag aldrig fick tillfälle att syssla mer med det.

:rofl:

Appropå det var det en tjej som skickade in ett russ i en blå skåpbil full med rat! Det var roligt!

... men vad skulle du vilja kunna göra med en transport då Tassetass?!

Jag vet faktiskt inte... Misstänker att Malte hade fått vara idekläckaren :angel: eftersom min fantasi är ruskigt dålig!

Provat att backa in hästen i transporten någon gång? Skickat in hästen själv (utan rep) eller kanske ridit in i transporten?

...... :)

Har alltid undrat om man kan få en häst att hjula in ... :rofl:

Kanske något som kommer i Level 7.... :D

Jag var på ett parelli-seminarium för några veckor sedan som var riktigt kul! Där var det bl a en kvinna som backade in sitt sto och hennes föl i e transport. Det var coolt att se.
Inte alla gånger man har ett föl som är så duktigt! :p

Sickan han kan inte bara gå in vanligt utan att tveka, han kan självklart backa in i transporten också. Hur svårt var det egentligen?
Får ju inte heller glömma att jag för ett par veckor sem red jag in honom i transporten.
Om någon tänker prova på, så vill jag bara uppmana er alla där hemma om att hålla upp benen ordentligt.. Inte mycket plats över för dom i transorten... :D :p ;)

Jag lastar såhär:

Ställer hästen framför den öppna transporten.
Det första som sker är att skrället ställer sig på tvären mot rampen, för att kunna kika in i den där mörka lådan bättre.
Sen vänder jag och leder hästen mot transporten igen, leder in hästen, lägger grimskaftet över halsen, går ut, fäster bommarna och stänger rampen.
Förhoppningsvis kommer jag ihåg att binda hästen inne i transporten sedan också :angel:

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 629
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
1 821
Senast: Stergo
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 299
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 933
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar