Hur lär man sig att tycka om sig själv

Jag tycker jag fått mycket kärlek här på forumet på sistone. Blommor. Snälla ord. Pepp. Och många :heart . Allt det där värmer. Väldigt mycket.

Samtidigt har jag svårt att släppa tanken att jag inte är good enough. Den är så djupt rotad i mig. Hur lär man sig att tycka om sig själv? Jag vet faktiskt inte.

Under många år hakade min hjärna upp sig på allt jag tyckt att jag gjort dåligt under dagen. Det smög sig på när jag försökte sova och hade svårt att värja mig. Så jag tvingade hjärnan att istället hitta bra saker jag gjort under dagen. De kunde vara hur små som helst, syftet var att få mig att känna att jag kan göra bra saker också. Jag tycker att det har hjälpt att bli mer förlåtande mot mig själv och uppskatta sånt jag gör.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
299
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
374
Senast: Takire
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
281
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 577
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar