Hur lär man hunden att...

Sv: Hur lär man hunden att...

Att skälla? Det beror på hunden, på min stora så har jag jobbat upp lite frustration spännt ögonen i honom sagt sssssskALL uppfodrande och sedan belönat. Jag har kunnat få honom att viska dvs morra eller skälla utan ljudgenom att spänna ögonen i honom och viskat visssssssssssssssska.

Den skäller med olika intensitet på kommando (finns en beskrivning på engelska i kommentarerna). Det blir roligare då :D

hahaha såå söt :D

översättningen:

マメ - "bean" = dog's name

そんなんやったかな? - can you do it again?

それでええのん? - you got it?

もっと小さくやろ? - can you do it quietly?

もっともっともっと小さく - no no even quieter

かわいーく - now do it cute

Å, det har jag alltid velat lära min. Har i och för sig inte ens lärt honom skall än men just att göra det olika högt, det är så gulligt.

min hund kan skälla på kommando, och lite små kul är när han hör glass bilens läte så ylar han verkligen ! Funderar på att lära han det på kommando :) ;)

min lilla kan

prata
prata högre
schhhh (tystare)
morra

om jag får igång han lite kan han yla ikapp också :p

Hur lärde du honom det?

Jag antar att man lär in bara skall först och sedan ändrar tonläget? Men hur?

Min rottis skäller självmant olika högt beroende på om man har ett skarpt och högt SKALL eller ett tyst visssska. Det kom sig helt naturlig och så har jag berömt det.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 170
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
790
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 999
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 109
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka