Hur långt skulel ni vara beredda att köra...

gadriel

Trådstartare
...till den PERFEKTA djuraffären?

En djuraffär med bra djur emd stamtavla, stora fina burar till djuren, bra sortiment, kunnig personal och med bra priser och framförallt bra spån och hö? Kort sagt en perfekt djuraffär. Skulle ni åka längre för att komam till en sådan eller skulle ni ändå ta det som är närmast?

*nyfiken*

Sv: Hur långt skulel ni vara beredda att köra...

Jag skulle lätt åka en bra bit för att handla i en affär där djuren har det så bra de kan ha det och inte är inköpta från grossist samt att de säljer stoooora burar och inte säljer sånna som är på tok för små som man ofta ser i månag djuraffärer och bra foder och att de kan mycket så man kan rådfråga personalen.

Jag tar redan affären längre bort istället för den dåliga så ja, det hade jag. Hur långt vet jag dock inte, det beror mycket på vad som behövs. Mat köper jag tex på Ica just nu, sen finns ju Granngården om jag tänkt skaffa marsvin eller kanin osv...
Djur från zooaffär undviker jag helt och hållet att köpa, dock KAn man ju faktiskt hitta nån speciell krabat och då är det ett STORT + som avgör väldans mycket om de har stam och grejer, men då vill jag kunna kontakta uppfödaren för mer info om föräldrar och annat jag vill känna till.

Senast ändrad:

nej jag köper också helst från djuruppfödare. Men i småland är det dåligt med det så där skulle jag bli hemskt glad om djuraffärena hade haft rasdjur. Fick köpa mina möss i stockholm resp. göteborg för att det finsn så dåligt utbud :crazy:

Samma här. Ska jag ha djur från uppfödare får jag antingen åka ner till sthlm/gbg eller så, eller fixa transport. Och att ta sig ner bara sådär är ju lika lätt som att steka pannkaka utan smet... :crazy:

Vad köper du för mat till dina råttor på Ica?

Brukar blanda ihop 2,5 kg Zoomans fullkostblandning, 300 g grynblandning (innehåller alla sädesslagen) och en halv påse rostat ris :)

Blir det dyrt eller billigt?

Om du gemför med vad det skulle kosta att köpa på zoo

Jag tycker det blir billigt iaf. Enda råttmaten som finns här är nämnligen Vitakraft meny på 1 kg för typ 30 spänn... :crazy:

Okej och du har ganska många råttor också så.... det blir nog billigast så!

Jag kör ungefär 1 mil för att komma till vad jag anser "den perfekta" djuraffären. (Den har nämts tidigare, www.faboden.se)
Den har kunnig och trevlig personal, stora burar till välskötta djur, bra priser och bra foder/spån/hö mm.

Jepp, och kommer även fortsätta med den maten efter att 6 har flyttat iom att den funkar så pass bra :)

Ja det är ju inte bra att byta foder hela tiden.

Just. Och hittar man något bra är det ju lite onödigt att byta också :-)

Japp det är det!

hemlig skrev:
Jag kör ungefär 1 mil för att komma till vad jag anser "den perfekta" djuraffären. (Den har nämts tidigare, www.faboden.se)
Den har kunnig och trevlig personal, stora burar till välskötta djur, bra priser och bra foder/spån/hö mm.

Tittade på sidan, tycker också det såg himla mysigt och bra ut. Brukar det vara mycket folk där eller, tänkte att dte kanske är ltie svårt att få det att går runt när det ligger en bit fårn stan. Har de mycket djur inhysta i pensionatet elelr är det mest på sommaren?

Jag brukar också åka till Fäboden för att köpa hö och annat jag behöver. De har hyfsade priser och trevlig personal! Djuren ser välskötta ut och är sociala. Den största nackdelen jag kan komma på är att de har gnagarna tillsammans med fåglarna, ljudnivån är alldeles för hög för marsvin, hamstrar och chinchillor (speciellt som de sista är nattdjur har jag för mig?) Men burarna är stora och rena, kaninerna har stora burar utomhus. Dessutom har de ett stort utbud av det mesta man kan behöva!

Trots att de har så korta öppettider brukar det alltid vara fullt med folk där! :) Iaf när vi är där, oavsett om det är helg eller vardag. Jag har sett folk komma med djur till pensionatet både på sommaren och vintern. :)

oki.. funderar på om det finns ngn möjlighet att starta ngt liknande men är rädd att foljk itne vill köra så långt för att komam till en affär..

gadriel skrev:
oki.. funderar på om det finns ngn möjlighet att starta ngt liknande men är rädd att foljk itne vill köra så långt för att komam till en affär..

Jag tror det handlar mycket om priser då. Visst skulle nog en del köra långt till en bra affär men många tänker nog inte på hur djur tas om hand osv utan kör på billigaste alternativet och bensin är ju rätt dyrt...

Liknande trådar

Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 214
Senast: Derivata
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207
Hundhälsa Det fick vi reda på i dag... För att göra en lång historia någorlunda kort: Engelsk bulldog, närmar sig 9 år, pigg, och har varit fullt...
Svar
9
· Visningar
1 969
Senast: Fibusen
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 498
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38