Du och linsan har oerhört svårt att förstå att alla hundar inte är högenergiska.Det verkar som att du har svårt att förstå innebörden av generellt, ett ord jag skrivit jag vet inte hur många gånger nu. Och det är inte bara mental aktivering vi har skrivit om, utan även mer riktad fysisk. Om du läst inläggen ordentligt så kan du inte ha missat det men du verkar snöa in något oerhört på dina egna hundar och mental aktivering.
Jag vågar lova att de flesta hundar åtminstone inte mår sämre av mental och fysisk aktivering. Eller menar du att dina hundar skulle må dåligt av en runda med cykel? Eller måste dåligt över ett hundra meter långt spår?
Nu var det ju inte vad hunden skulle välja som var min första tanke. Givetvis uppskattar många hundar sina promenader. Men precis som att vi människor ibland får träna och därmed känna sig lite obekväm, så gör vi det ofta ändå för att vi vet att vi mår bättre av det. De flesta tränar liksom inte för att det skulle vara så jäkla roligt, utan för de mer långsiktiga konsekvenserna. Vi kan tänka likadant med våra hundar och gör dem en björntjänst om vi tror att allt som hunden väljer är det som gör den gott.
Ja man kan verkligen inte ut och cykla med vilka raser som helst
Där pratar du monoton motion och det passar inte heller alla raser.
Alla raser och individer är olika inget mer att diskutera.