Jag har minskat lite, enligt stegräknaren var jag uppe i 11km i snitt förut men nu ligger jag på 8,5km. Hunden tycker ändå inte det är så kul, hon vill hellre hämta kastade bollar.
Jag bor i stuga ute i skogen så jag har stigar överallt runt mig. Går alltid en morgonpromenad efter frukost, den brukar bli knappt 2km. Det är bästa promenaden, jag har under de senaste sex månaderna inte mött någon en enda gång, så hunden får gå lös.
Sedan brukar det bli en promenad runt lunch. Då är det ofta folk i skogen och massor av vittring så hunden håller på och drar i kopplet och är jobbig. Ibland åker vi iväg någonstans, det finns ju massor av bra vandringsleder att välja mellan. Denna tur kan bli allt mellan 2-8km. Ibland skippar vi denna tur och hälsar på någon annan med hund så de får leka istället.
Sedan blir det ofta en tur på kvällen. Då är det oftast lugnt i skogen igen, eller har åtminstone varit det under vintern och våren. Då kan man hämta posten eller kolla vad som hänt i skogen under dagen. Är det dåligt väder kan hunden vara lös, då är det ingen ute hon kan springa fram till.