Sv: hur långt komna med sena 5 åringar??
Jag har ju en sexåring, men hon är sent tagen. Nu ska hon starta 120 näst kommande tävlingar o är stadig i 100 o 110. går debutant flt o ska debutera lätt i sensommar. vi har tragglat oss igenom en LC dressyr, men dressyr tävlandet är inte prio 1. men hon går bra på träning, kan skänkelvikning, framdelvändning hyffsat, galoppombyte, går i stadig form i alla gångarter osv o är reglerbar i alla tempon.
För 1 år sen, när hon var 5
ja hon började hoppas i Januari, då hade jag ridit henne sen Oktober, o innan det hade hon stått i ½ år.. startade första klubbhoppningen i April. Debuterade Lokalt i början av Juli (felfritt
) gick sin första fälttävlan i Augusti o sen har det rullat på. Gick i hyffsat stadig form, men var inte så stark i galoppen så det gick alltid lite i övertempo.
(finns en film på henne under Gnägg också..)
Hoppbilderna är från i går
och det här var för 1 år sen.
Sen har vi kompisens häst som är 5 år i år och sent tagen. eller ja sent o sent han köptes samtidigt som jag köpte min, men han har växt en del, och ägaren vill verkligen inte skynda. Han kan väll ungefär lika mkt som min i dressyren, går i form i skritt trav o galopp, skänkelvikning, framdelsv. osv. Han ska ju bli dressyrhäst så det tränar dom mest på. Går inte att korta så mkt än, men det kommer.
Han har precis hoppat sina 2 första tävlingar, Cm hoppningar med 4 fel i varje. jag pushar på lite o tycker de ska debutera lokalt i sommar i hoppning så vi får väll se. Dressyrens tävlingsdebut blir ngn gång i höst troligtvis. Har inga bilder på han, o vet ju inte om jag får lägga ut för ägaren.