Hur långt kan det vara kvar?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Insanity
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 652
Status
Stängd för vidare inlägg.
I

Insanity

boletta.JPG

Jag har lånat in en shettis, som är dräktigt.
Ska behålla fölet själv.

Gubben som äger shettisen har åtminstonde en handfull shettisar och har ingen direkt koll på när shettisen betäcktes.

Hon lämnades iväg till en uppfödare av shettisar och det var i början på juli förra året... trodde han.
Sen kom hon hem två månader senare och verkar ha gått med hingsten.

Magen är gigantisk på henne, hon har haft ett par föl sen tidigare.
Detta är mitt första.

Tycker spenarna har vuxit lite och magen hänger ganska mycket på henne.

Det är rätt jobbigt när man inte vet exakt när hon ska föla, inte ens vilken månad liksom, speciellt när det är första fölningen för min del.

Bifogar en bild på tjockisen, visst borde det väl vara dags inom en månad? Magen är ju gigantisk :crazy:

Hon står i lutning så det ser kanske lite konstigt ut, men man ser ju hennes rejäla mage iaf.

boletta.JPG

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur långt kan det vara kvar?

Lägg denna fråga i tråden "väntans tider", där vi tar alla såna här diskussioner!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej... 2
Svar
25
· Visningar
2 707
Senast: Karro-Lina
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 714
Skola & Jobb Nu får ni gärna hjälpa mig att fundera på vad som är smartast att göra. Den 10/12, får jag reda på om jag har kommit in på...
Svar
14
· Visningar
1 712
Senast: Nougat
·
Ekonomi & Juridik Jag behöver lite råd. Kan inte gå in på exakta detaljer men i det stora hela iaf. Jag lät betäcka ett av mina ston i somras. Fölet... 15 16 17
Svar
322
· Visningar
60 250
Senast: Narcissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka