Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Nejmen varför då? Trivdes ni inte bra i det nya?

Jo både jag och Etan trivs bra men det har blivit andra problem där som gör att jag inte vill/kan står kvar där nu. Vill helst inte gå in på detaljer här ;).

Så imorgon ska boxen sägas upp och på lördag åker vi "hem" igen eller vad man nu ska kalla det.

Usch det är inte kul att säga upp sin box tycker jag, blir säkert apjobbigt, men jag måste.

Ja...jag hoppas det verkligen... Hon är igång i hagen och har energi för 3 under tömkörningspassen (andra passet idag, första i tisdags). Lurar på om jag ska utöka till ca 3-4 ggr i veckan för hon är duktigt på...:cool:

usch vad jobbigt allt är hon som hade min 3åring kan inte ha kvar han och jag har ingen plats i stallet just nu så vet inte vad jag ska göra:(
tydligen ska hon inte ha behandlat han riktigt rätt heller:(
men det är väl bara att hoppas att allt löser sig.

kl.
Nu verkar de vara min tur att ha otur.
Igår anmälde jag mej på en sadelprovning för sadeldoktorn, anmälan bindande.
idag stod calle med ett tjockt bakben :cry:
Dock inte halt vad vikunde se men samtidigt är de halkigt o stenhårt i backen så han vill inte röra sej så mkt.

Jag vill inte rida på de där när sadeldoktorn kommer till veckan :S
Kan man prova sadlar utan att rida :angel:

Å nej va jobbigt! Hoppas det bara är nått litet!

Jag tror att Saga börjar komma in i lite "kyligt ute-busperiod" för nu har hon varit bråkig två gånger när jag hållt på med henne och innan har ju hon sköt sig exemplariskt. Jag ska fortsätta och tömköra henne ett tag till innan jag börjr rida igen. Men jag längtar!

kl.

Min häst är tjoooooooooock!! Ser ut som hon är högdräktig redan (är bara i slutet av 6:e månaden).
De ringde i fredags kväll från stallen och tyckte att hon var konstig, hon låg ner och stånksnarkade :crazy: Hon går på lösdrift i vanliga fall men brukar ha henne inne några nätter i veckan så att hon ska få vila ordentligt.
De har iaf ringt förrut och sagt att hon är konstig men då har min mamma åkt upp för jag har jobbat och hon har mått hur bra som helst varje gång så jag antog att hon gjorde det även den här gången.
Men i fredags kunde jag åka upp själv.. Hmm ja det var rätt annorlunda. Lät som om hon skulle få fölet då ungefär. Fast hon mådde bra, ingen kolik och när de nattade senare så stod hon upp och var som vanligt.

Bild på tjockisen:

tjock3.jpg

Usch då :(

Tiger har vilat för han blev vaccinerad i tisdags. Tänkte tömköra till helgen igen o gå på promenad o så, vart rätt upptagen den här helgen. Men vi provade iaf hans nya täcke i lördagsem. Mobilbilder o trött liten häst men ändå ;)

DSC00195.jpg

DSC00196.jpg

Han är så hårig nu så allt står rakt ut, jättegosig o klappa på :)

våra är oxå jättelurviga :p

Calle är i stort sett bra nu . Skönt.
Sadelprovningen blir på onsdag så då ska de nog gå o rida lite på honom.
Han har en hovspricka på ena bakbenet som han inte haft problem med förut o hovis säger att de bara är o vänta ut den.
Men nu ska vi prova o slå på honom skor , är ändå så halkigt ute så han behöver dom om jag ska rida.
Så hoppas jag att vi kan få bort den där sprickan helt.

snyggt täcke funderade på att köpa ett likadant fast brunt men det blev ett annat ist:P

Mamma har ett typ likadant i brunt sedan ngn Gbgmässa. Samma märke iaf ;) Nu var det billgit med granngårdenkort som mamma har så då fick Tiger ett med :)

Nej, men vilken mage :D Förstår att hon måste ligga ner och vila den emellanåt ;) Väldigt gulligt att ligga och snarka i boxen mellan varven på lösdriften!

Carismas mage syns knappt alls, vet man inte om att hon är dräktig så ser man inte det. Det folk har reagerat på däremot är att hon fått en riktig mastodont nacke :D (För att vara pinniga Carisma då ;))

Etan är så himla söt :love: Han ser ut som en liten snäll pälspålle :D Är han lika snäll som han ser ut?

Haha! Tiger mättes inofficielt till ca 152 den 13 maj på treårs (han har ju mätingtyg på 148 för iår för er som undrar). Hoppas han är ngra cm till, iaf hoppas mamma det :D

Har ni flyttat nu? Funkar det bra?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama