Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Jag vet precis hur du känner :bump:

Syrran red Etan idag och det gick helt underbart bra. I skritten skrittade han på mjuk och fint och i traven över bommar lyfte han benen och verkligen ansträngde sig.

Mot slutet provade vi galoppfattningar för andra gången med ryttare och han fattade rätt i båda varven och vi var verkligen stolta över honom :banana:

Han var helt underbar idag :love:

På måndag ska han skos runt om för första gången. Efter det blir det till att rida ut mycket i naturen runt omkring. Jag ser redan skillnad på hans kropp. Tömkörningen går väldigt bra också och det gör sitt med.

Snart är det dags för tandkontroll också. Visst är det underbart med unghästar!!

knapplån.
kul att de går så bra för alla just nu.
Mina 2 har växt men tänkte sätta igång med dom i helgen igen , igår märkte jag att calle håller på o byter tänder. alltid är de nått !
Får se hur han reagerar på bettet, annars får han vila ett tag till då.

Tiger håller oxå på o tappar 3: dje i överkäken. När jag väl får känna (ONT säger han oftast) så får jag inget grepp om ifall han har kvar tanden eller inte heller för det är svullet. Vi ska kolla ordentligt i helgen för annars är det dags att boka tid till tandis igen får då behöver han hjälp att plocka ut dem.

Dock bryr han sig inte alls om bettet längre på det viset som han gjorde när han tappade de första 2. han gapar glatt o gärna som vanligt o grejar med det precis som när han inte har problem. Men jag låter ändå denna hösten utan ridning vara bettlöst så långt det går, dvs han kommer bara ha bet när han ska på tömkörning för tränaren, allat anant får bli bettlöst.

ja de är 3.dje tanden på calle oxå.
han gapar snällt så man får se , verkar inte ha nå bekymmer med de.
Tappade de förra helt själv så jag hoppas detta går smärtfritt oxå.

Q däremot vill inte visa sina gaddar, han hade problem förra gången , de liksom veks bakåt o fastnade i tandköttet/gommen, så vi fick dra loss dom .
Men fick till slut se hans tänder igår o dom sitter där dom ska, var senare än calle sist oxå.

Mjo connemarorna är ju lite sena ofta. Tiger gapar gärna men jag få aldrig undan tungan nåt bra så jag ser något så långt in. De två första gick ju o känna men jag vill inte stoppa in hela armen :D Önskar mig en (riktig) munstege :bump:

Jätteroligt att fler har lite flyt för tillfället! :banana:

Det har varit mkt tråkigheter med sjuka hästar här i tråden på sistone - hoppas alla sjuklingar kryar på sig!

Åh, mamma ringde innan o vi fick tid imon med, 16.30 i det stora ridhuset med riktigt underlag! Ok att jag hatar Sj i vanliga fall (större delen (klart mer än hälften) av resorna den här hösten har krånglat/vart sena) men missar jag bussen hem imon för att tåget är försenat fy fan, då kommer jag inte vara rolig att tas med :devil:

Haha då får vi hålla tummarna imorgon då :D. Föresten..du tar väl kameran med dig så vi får se ;).

ska bara få aset att ladda sig. Bra att du nämnde det, ska leta upp garantin o kolla med återförsäljaren om laddaren verkligen ska glappa så man får pilla i ibland 10 min innan den tar efter ett drygt halvår...

Men det blir filmat minsan, dock bruakr det bli rätt kass i ridhus :( Vill ha riktigt videokamera!

*kl*

Har fått tillökning som jag tänkte skulle få vara med i den här tråden. En valack f 04 e Loudini - Come Back II
Han kommer från samma stuteri i Danmark som min. Han har precis varit på inridning i två månader men tyvärr var inte den vad man kunde önska. "Inridaren" (som är hyfsat välkänd häromkring i alla fall) verkade rädd för hästen osv. Jag ska nu vidareutbilda den så jag ska hoppa upp första gången i helgen. Ska bli spännande, bilder kommer.
(det är alltså inte min häst).

*KL*

Nu har jag varit på hoppträning :D
Med Chess-avkomman var jag iväg i måndags på min vanliga hoppträning (ena hästen var halt så han fick följa med istället). Han stod mest i mitten och tittade på de andra. Vi travade i alla fall över upphöjda bommar vilket han gjorde klockrent från första försöket. Sen hoppade vi även lite 40 cm små hinder vilket också gick utmärkt :) Vi avslutade med att hoppa en liten grind vilket också funkade bra.

Planen var att han skulle med och hoppa för unghästtränaren nu i onsdags med, men han har fått ett skrapsår på ena frambenet och är lite svullen så nu får han vila några dagar.
Istället tog jag med den andra 3-åringen (e, Silvano-Trofé-Jazz-Urbino. Inte min men står i samma stall och jag har ridit in henne). Hon skötte sig verkligen exemplariskt :love: Hon var ingen vidare stjärna när vi löshoppat henne men uppsuttet så hoppade hon väldigt väl med mycket rygg.

Jag är så nöjd med dem båda. Chess-avkomman är ju inte särskilt mycket riden så han var verkligen duktig!

Hur går det för er? Har ni börjat hoppa era 3-åringar uppsuttet än?

Flera som kommer från danmark min kommer oxå från stuteri därifrån:D

Kul att det går så bra :)

Min är hoppad några gånger över småhinder och det har gått jättebra. Tanken är att hon ska starta 90 i januari men vet inte riktigt om vi kommer hinna, har varken ridhus eller ridbana hemma så kan inte hoppa så ofta som hon skulle behöva :( Och när vi väl hoppar vill jag ju ta det lugnt... vill hellre hoppa ofta och lite på henne.

crown stuteriet

han är e Bellonar- Bernstein
Mamman är Faharika x- Le miserable xx

vilken trevlig stam.
Vill självklart se bilder på den kusen.

rör den sig lika trevligt som morfar?

KL

Tömkörde min lilla gumma idag igen och det gick superbra! Känns om att mycket har hänt sen våras även fast jag inte hunnit gjort så mycket!

Sen tog jag och lekte lite pnh oxå och hoppade upp och hängde samt satte mig upp. Sen hoppade jag av och var nöjd..

Måste erkänna.. hihi.. jag är lite smånervös nu när jag ska upp på henne igen :o Inte rädd, men lite färilar så där. Tror att det är för att jag har ju inte suttit på henna över huvud taget på 2,5 månad och innan var man ju liksom inne i spiralen men nu har jag ju liksom kommit av mig lite :p Men jag kommer antagligen igång så fort vi börjar röra på oss igen :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama