Sv: Hur långt har ni kommit med era 03r?
Hej! Min 03:a hängde jag på förra helgen och medhjäpare ledde henne rund lite. Lite skeptiskt var hon först och funderade över vad jag gjorde uppe på ryggen på henne med när hon väl gått ett par steg så var öronen framåt igen och hon tyckte nog bara attdet var kul.
Hon är väldigt mycket hanterad innan också. Jag fick hem henne i november -04 och då började jag med att leda henne ute i skog och mark med sele och ibland sadel på, hon har även haft bett i munnen ett par ggr. sedan är hon tömkörd, med medhjälpare som leder, 5-6 ggr. Jag har haft med henne ett par ggr som handhäst dessutom. Nu de senaste två månaderna har hon fått lära sig att bli longerad i skritt och trav (och även lite galopp när hon är busig
) både med och utan sadel.
Denna helg är mitt mål att sitta upp och rida lite i skritt, får se hur det går..
Ska nog tömköra lite före så man får lite "styrning" på henne.:P
Men mitt mål är nog att kunna rida i skritt, trav och galopp innan årsskiftet. Och såklart bör hon ju kunna svänga och stanna innan dess.:P
Då jag går i skola i en annan stad och har min andra pålle där, så kan jag ju inte åka hem och träna henne så förskräckligt ofta, men det brukar vanligtvis bli varannan helg..
Ganska lagom ändå tror jag.=)
Ska tillägga att hon fick föl i juli..! Det var ju förstås absolut inte meningen. Och det hade jag inte en aning om när jag hämtade henne. Men allt har gått förvånansvärt bra och både hon och fölet växer så det knakar och runda och fina.
Hon har varit en toppen duktig mamma dessutom!
Har en fråga till er andra med 03
r, begär ni att de ska gå i form?
Ngn slags inspänning vid longering el likn.??
Mvh Erika
Ps. Har tänkt rida henne på sidepull så länge det går.