Hur långt går ni? IVF

Madde_padde

Trådstartare
precis som rubriken lyder. Visst är vi fler som är/ har varit i IVF svängen här.

Hur länge ska man kämpa? Vad får de kosta? Detta alltså efter de landstingsfinansierade försöken är slut alt man har fått ett barn.

Jag vet att de är individuellt men är nyfiken på hur ni som varig i situationen tänker.
Och hur väljer man klinik?

Vi kommer inte få landstingsbekostad ivf utan får betala själva. Vi kommer därför söka oss utomlands för att få hjälp. Vi har räknat med att vi kanske får lägga 150000 själv om vi har otur. Sen beror det på hur jag kommer må genom allt. Hoppas fortfarande på att slippa ivf men det känns inte så troligt :meh: .

Jag bor utomlands och fick bekosta försöken själv. Vi gjorde totalt 4 ICSI vilket kostade knappt 200.000kr och resulterade i tvillingar. Vi hade planerat att dra gränsen vid fyra försök, men det är väldigt svårt att sluta när man är uppe i det...så länge det finns pengar....hade vi inte lyckats på fjärde försöket är det alltså rätt sannolikt att vi hade gjort ett eller två till...

Jag har en bekant som gjorde 9 försök och också fick tvillingar till slut. Men hon gjorde sina fem sista försök i USA på en klinik där de har pengar-tillbaka-garanti om man inte lyckas bli gravid.

Jag bor utomlands och fick bekosta försöken själv. Vi gjorde totalt 4 ICSI vilket kostade knappt 200.000kr och resulterade i tvillingar. Vi hade planerat att dra gränsen vid fyra försök, men det är väldigt svårt att sluta när man är uppe i det...så länge det finns pengar....

Jag har en bekant som gjorde 9 försök och också fick tvillingar till slut. Men hon gjorde sina fem sista försök i USA på en klinik där de har pengar-tillbaka-garanti om man inte lyckas bli gravid.
I vilket land gjorde du ivf?

Vad kostar ett försök i Sverige?
Nyfiken då vi fått iväg remissen för IVF (som vi får landstingsfinansierat) men om vi behöver göra IVF med nr 2 så antar jag att det bekostas ur egen ficka eller hur fungerar det?

Nyfiken då vi fått iväg remissen för IVF (som vi får landstingsfinansierat) men om vi behöver göra IVF med nr 2 så antar jag att det bekostas ur egen ficka eller hur fungerar det?

Tänkte inte svara i denna tråd då vi bara behövde göra ett försök, men nu kom ju en fråga jag kunde svara på ändå ;)

Vi gjorde ju privat enbart, typ för att slippa köer och väntan, och vårt försök kostade sammanlagt 37 000 kr. Men då var 6000 av dom kronorna för extraktion av sperma med nål istället för på vanligt sätt eftersom min sambo är steriliserad (vilket var anledningen till att vi gjorde IVF). Sen tillkommer ju kostnad för medicin upp till högkostnadsskyddet, så typ 40 000 kr kostade det oss allt som allt... med resor och sånt.
Kliniken vi gick till hade speciella paket om det krävdes flera försök, så att det blev billigare per försök. Men det fick inte vi använda oss av eftersom vi var tvungna att ta ut sperma med nål, då fick man inte ta paketerbjudanden. Som tur var behövde vi bara ett försök :)

Jag har ett barn via ivf. Fick förtur i landstingskön pga tidsaspekt så där behövde vi bara bekosta utredning (gjordes privat) resor och inledande medicin. Vi försökte med syskon via privat ivf. Orkade dock inte mer än ca ett års försök (ett par fullgångna försök och ett antal avbrutna pga för klent resultat av medicinering). Kostade totalt med resor o dyl. ca 80000 för syskonförsöken.

Vi är i valet å kvalet! 28 000 kostar en till ivf färskförsök sedan 15 000 återföring av ev embryoe i frysen. Falun har ngn form av barnfaranti tror de kostar närmare 60 men man får baka en del om de inte blir barn?!

Tack för svar och tankar!

Så himla svårt vi har vänt för och nackdelar mot varandra hela natten inatt!
Tänker lite som @Sunshine skriver så himla lätt att det drar iväg, nästa försök då går de nog....

Sonen tog sig på första försöket så man har ju lite blodad tand... men vet ju samtidigt att vi hade väldig tur bara! Jag mådde rättså psykiskt dåligt under processen, det är stressande och psykiskt påfrestande för både mamman och pappan hur blir vi då mot vår son under tiden? Pengarna vi bränner är familjens gemensamma pengar som kunde blivit en semester etc är de värt de?

Från att bara göra en fet svävar vi iväg och funderar på en ivf om de behövs men om den inte heller tar sig? Min kloka sambo vill sätta ett stopp var vi ska vara nöjda med vår son och att vår familj bara blir vi tre... som de ser ut. I tänker vi en gräns på 100 000 inte mer... men jag vet inte!

Jag har gjort 2 äggplock och 5 transfers. jag tänker att man fortsätter tills man inte vill längre. Nån sorts gräns med tanke på ekonomin kanske man kan sätta förstås.

Sen kanske man ger upp men provar igen efter ett tag.

Jag har gått både privat och kommunalt och har betalat ungefär 10 000 euro.

Jag har gjort fem fulla IVF: er och några frysförsök. Eller var det fyra? Minns inte riktigt längre. Jag fick tre barn, kostade dryga 100 000. Det här var några år sen. Vi hade bestämt innan hur många försök vi skulle göra.

Vi är i valet å kvalet! 28 000 kostar en till ivf färskförsök sedan 15 000 återföring av ev embryoe i frysen. Falun har ngn form av barnfaranti tror de kostar närmare 60 men man får baka en del om de inte blir barn?!
Har du gjort IVF i Falun?
Det verkar som de kan tänka sig hjälpa oss om vi betalar själva, de ska ringa mig nästa vecka.

Har du gjort IVF i Falun?
Det verkar som de kan tänka sig hjälpa oss om vi betalar själva, de ska ringa mig nästa vecka.

Nej vi gjorde i Örebro :-) men nästa velar vi falun eller Örebro som de ser ut nu!

Kul! Har de köer?
Ja tråkigt är de, varför får ni inte landstingsfinansierat? Du behöver absolut inte svara men :)

Nej vi gjorde i Örebro :-) men nästa velar vi falun eller Örebro som de ser ut nu!

Kul! Har de köer?
Ja tråkigt är de, varför får ni inte landstingsfinansierat? Du behöver absolut inte svara men :)
Vet inte alls hur de har med kötider, men enligt sambon lät det som vi skulle få ett första möte i år eller i början av nästa år i alla fall.

precis som rubriken lyder. Visst är vi fler som är/ har varit i IVF svängen här.

Hur länge ska man kämpa? Vad får de kosta? Detta alltså efter de landstingsfinansierade försöken är slut alt man har fått ett barn.

Jag vet att de är individuellt men är nyfiken på hur ni som varig i situationen tänker.
Och hur väljer man klinik?

Jag bestämde mig redan innan för att jag stannar när landstingsförsöken är slut, för att annars blir det lätt ett evighetsprojekt och jag behövde ha en bortre gräns.

Jag har gjort fem fulla IVF: er och några frysförsök. Eller var det fyra? Minns inte riktigt längre. Jag fick tre barn, kostade dryga 100 000. Det här var några år sen. Vi hade bestämt innan hur många försök vi skulle göra.
Fick du trillingar eller tre olika graviditeter?

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 986
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Jag har hamnat i en situation som gör mig väldigt uppgiven och vet jag inte vad jag ska ta mig till. Min häst står i ett underbart...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
17 806
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 147
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 929
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar