Hur långt gångna är ni?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt gångna är ni?

Jag är i vecka 19 (18+4) nu. Börjar känna av lite bubbel i magen nu, gosigt!
 
Sv: Hur långt gångna är ni?

Du, jag och Clintan ligger ungefär lika, kul :)
Jag är nu i 19+1.
Har inte känns några rörelser än...men var på UL och fick "veta" att det är en pojke :love:
 
Sv: Hur långt gångna är ni?

ja det är skoj om man kan följas åt ganska så när iaf :)

Vi har faktiskt varit på 2 st UL. Men den BM vägrade ens försöka titta efter kön.. Jag är grymt besviken eftersom jag känner att besöken gick fort också.. Det är ju mitt och sambons första barn så lite mer hade man ju velat veta.

Ang att känna något. Det är rätt så lustigt, för jag känner bara bubbel i magen när jag har någon av mina katter i famnen/på magen. När de kurrar och njuter så bubblar det till en massa i magen. Rätt coolt.
 
Sv: Hur långt gångna är ni?

varför inte gå till en privat barnmorska? det kommer jag göra om jag inte får veta eller om det inte syns. flera kompisar gjorde det. men ring runt lite och kolla priser. det är enorma prisskillnader!
 
Sv: Hur långt gångna är ni?

Jo, jag har bokat in ett besök hos en privat BM. Men är samtidigt besviken på så mycket hos landstingets BM...
 
Sv: Hur långt gångna är ni?

okej, jo dom är lite väl snåla här i sverige.
 
Sv: Hur långt gångna är ni?

ja det är skoj om man kan följas åt ganska så när iaf

Vi har faktiskt varit på 2 st UL. Men den BM vägrade ens försöka titta efter kön.. Jag är grymt besviken eftersom jag känner att besöken gick fort också.. Det är ju mitt och sambons första barn så lite mer hade man ju velat veta.

Ang att känna något. Det är rätt så lustigt, för jag känner bara bubbel i magen när jag har någon av mina katter i famnen/på magen. När de kurrar och njuter så bubblar det till en massa i magen. Rätt coolt

Vi har också varit på 2 UL. Det första var barnet för litet för att kunna se kön så därför fick vi en ny tid. Nu sa hon att det såg ut som en pojke, men jag hörde med en kompis som sa att det är svårt att se skillnad eftersom tjejens kön kan vara så svullet att det ser ut som en snopp och pung.

Jag känner fortfarande inget. Jag trodde jag kände något för 6v sedan, men då trodde jag också att jag var längre gången. Men enl barnmorskan så var det omöjligt att det var barnet jag kände eftersom det var så litet då.
Nu spänner och stramar och värker det till och från i bäckenet och ryggen.
 
Sv: Hur långt gångna är ni?

Jag är typ i vecka 16-17 ska på ultraljud för första gången den 21 dec. ska bli jättekul:bump:
Känner lite bubbel och puffar i magen :)
 
Senast ändrad:
Sv: Hur långt gångna är ni?

så du fick alltså göra ytterligare ett UL bara för att se könet. Hos Landstinget?

Anledningen till att jag fick göra 2 (snabba) UL var för att jag haft oregelbunden mens och vi inte visste när bönan blev till. Så räknat från sista mensens första dag, så skulle vi varit längre gångna än UL visade. Då fick vi en tid till för att göra "Det riktiga/stora rutin UL1". Så när vi kom dit så gick det ännu snabbare och hon mätte bara för att se att bebis vuxit som den skulle. Ingen bild, ingen förklaring eller nått..
 
Sv: Hur långt gångna är ni?

Hej! Är i vecka 14+1 idag och längtar tills man får känna lite bubbel å sånt i magen.... har varit på vul i v.7 och då såg vi ett hjärta som tickade. Ska väl på ul i början av jan, men väntar på kallelsen som jag tycker borde komma snart....innan jul iaf.!
 
Sv: Hur långt gångna är ni?

*kl*

Helt OT...

Ironiskt det här med att känna barnets rörelser. :angel:

Minns när man bara gick och längtade efter att det skulle hända något, och när det väl gjorde det så satt man alldeles salig och stirrade på magen och dagdrömde i säkert 10 minuter efteråt de första gångerna... :love:

Sen kom tiden då man regelbundet kände barnets rörelser och bara väntade på att barnets pappa skulle kunna känna utanpå hur det rörde sig därinne, och när det hände satt han och stirrade på magen med ett saligt leende... :love:
Under den tiden infann sig också stressen när man inte kände barnet, hur man petade på magen för att få en liten spark tillbaka så man visste att allt var OK med kanelbullen.

Nu är jag inne i en tredje fas, är livrädd för att det som är därinne faktiskt ska komma ut någonstans också... :crazy: :eek:
Vill att den ska hålla sig där så länge som möjligt, men gärna stilla eftersom det nu gör ont när den sparkar.
Helst ska den också ligga helt perfekt, inte långt ner för då blir det så mycket spring och inte så långt upp för då går det så tungt att andas.
Så nu blänger jag på magen och försöker beordra den att göra som jag vill, fungerar inte bra alls, hoppas den blir mer väluppfostrad när den blir större... :angel:

Har också hört att det ska finnas ytterligare en fas, då man bara vill att den ska ut, till varje pris.
Men dit har jag inte kommit än så jag vet inte riktigt om det är sant... är mycket skeptisk till det faktiskt.
 
Sv: Hur långt gångna är ni?

Jag är i v 16. Har ännu inte gått upp något i vikt och på magen syns inget. Men det är ungefär som förra gången ;) Vi gifte oss när jag var i v 24 (om jag minns rätt) och då hade jag bara en liten bula på magen som ingen såg som inte visste om att jag var gravid :D
 
Sv: Hur långt gångna är ni?

8+4

vi ska på inskrivning om exakt 5 veckor... lång tid :(
 
Sv: Hur långt gångna är ni?

Får väl komma ut jag med nu! Är i vecka 12!:)
 
Sv: Hur långt gångna är ni?

Har du testat dig igen ? Är du säkert med barn ?

Åhh jag är sååå nyfiken och håller tummarna..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Varje vecka sker händelser inom travvärlden som du kanske missat i flödet. Men hjälpen finns här. SportExpressens Tom Parneborg har...
Svar
0
· Visningar
123
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Varje vecka sker händelser inom travvärlden som du kanske missat i flödet. Men hjälpen finns här. SportExpressens Tom Parneborg har...
Svar
0
· Visningar
151
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Varje vecka sker händelser inom travvärlden som du kanske missat i flödet. Men hjälpen finns här. SportExpressens Tom Parneborg har...
Svar
0
· Visningar
172
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Varje vecka sker händelser inom travvärlden som du kanske missat i flödet. Men hjälpen finns här. SportExpressens Tom Parneborg har...
Svar
0
· Visningar
122
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp