hur långt efter

Status
Stängd för vidare inlägg.
J

Jacksson_95

Hej tänkte höra hur tidigt ni här har haft mellan era barn?? jag har en son på 6 månader å är gravid i gen... Tänkte höra om det är flera som har hart det så??
Jag har ammat helt å inte fått tilbaka mensen
 
Sv: hur långt efter

Jag hann få tillbaks mensen mellan mina men jag har 19,5 månader mellan ettan och tvåan. Mellan tvåan och trean har jag 15 månader.

Så tvåan var bara 6 månader när jag blev gravid med trean. Tycker det är kanon att ha tätt. Nu vet jag iofs inget annat och visst är det snorjobbigt ibland men oj vad skoj de har ihop.
 
Sv: hur långt efter

Jag hann få mens en gång innan jag blev gravid igen.
Dottern är född 6 aug-05 och nästa är beräknad till 28 okt så det blir tätt emellan dom.
Men jag kan tänka mej att de kommer att ha stor nytta av varann när de blir äldre.
 
Sv: hur långt efter

Jag har 19 månader mellan ettan och tvåan och komemr att ha ca 3 år och 3 månader mellan tvåan och trean.
 
Sv: hur långt efter

Jag har 3 år ganska exakt mellan ettan och tvåan.
Mellan tvåan och trean har jag ganska exakt 2 år.
Mellan trean och fyran har jag 14 månader.
 
Sv: hur långt efter

Vi kommer att ha 2 år och 2 månader mellan barnen, om det är bra eller inte får väl visa sig :smirk:

En tjej som låg på BB samtidigt som mig när jag fick Hannah fick sitt andra barn nästan på dagen ett år efter sitt första barn, DET är tätt :crazy:
 
Sv: hur långt efter

Mellan 1.an och 2.an har vi 2 år och 4 månader, och mellan 2.an och 3.an har vi 1 år och 11månader.
Lagom tycker vi, är jätte jobbigt ibland att ha tre små men samtidigt så mysigt och härligt, och dom har stor glädje av varandra. :love:
Drömmer om en 4.a men det tar vi i så fall först om så där 5 år ;)
 
Sv: hur långt efter

ja, själv har jag inga barn än...
Men jag tror att det är en enorm fördel att ha barnen tätt. Jag har själv en tvillingbror som jag har och har haft stor glädje av (och även mina föräldrar kan jag tänka, då vi ofta underhöll varandra). Min man är ett år yngre än sin storebror och de har även de haft det jätte bra med varandra, och är och har alltid varit bästa vänner.

//Julia
 
Sv: hur långt efter

Ni som har barnen tätt: När man får en nyfödd är man ju ganska bunden. Man ammar massor och kan inte bara springa iväg hur som helst. Hur funkar det då med en annan liten i huset, som nyss lärt sig gå och som behöver passning och bekräftelse?

Kan det blir farligt? Jag menar...om 1:an tultar iväg och man är upptagen med 2:an?
 
Sv: hur långt efter

Jag har 17 månader mellan 1:an och 2:an. Mellan 2:an och 3:an är det 6 år. (Obs alla är helsyskon) Jag tyckte inte att det var några bekymmer att få barnen tätt, man är ju så inne i "småbarnsvängen" men blöjor, trappgrindar, säkerhets lås osv. Men det var också underbart med 3:an som man verkligen kunde njuta av. De stora kunde klara sig på egen hand ganska bra, så man hade tid för babyn, samtidigt som man hade den inre säkerheten som man får när man fått barn tidigre. Man visste liksom vad man höll på med. 1:an och 2:an hade jätteroligt tillsammans upp till skolålden, men har därefter tyvärr varit i luven på varann ständigt. (16 och 14 idag)
Men kanske det går över.............. Fan trot´...............
 
Sv: hur långt efter

Mellan mig och min bror är det 362 dagar och fjorton minuter (ja helt seriöst). Hade jag varit född i januari så hade min bror varit född i december SAMMA år! Tätare går väl inte att få på två olika graviditeter.

Jag lever och min bror lever menjag kan tänka mig att mamma hade mkt att göra när vi var små. Jag var visserlgien alltid glad och min bror ver ett litet energiknippe (som lyckades få igång larmet på banken vid 4 års ålder eller nåt). Som tur var så har vi äldr halvsyskon (8 och 12 år äldre än mig) som hjälpte till lite grann...

//Lillan
 
Sv: hur långt efter

När jag fick tvåan så var min etta otroligt lugn och satt gärna brevid och läste favvoboken när jag amma. Nu fungerade inte ammningen så bra så efter 3 veckor vart det endel flaskmatning vilket storebror gärna hjälpte till med.

När jag fick trean så hade jag ettan som lektte med tvåan och höll reda på honom.:love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 778
Senast: Milosari
·
Övr. Barn Det var Hanna Hellquist som skrivit flera krönikor om hur hon kämpar med ofrivillig barnlöshet, IVF, infrysta ägg och missfall, senaste...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
11 100
Senast: Praefatio
·
Hundhälsa Hej, vi har en Lhasa appso hane som är 12 år. För ca 4 månader sedan fick han problem med kräkningar och lös mage. Veterinären...
Svar
0
· Visningar
666
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 909
Senast: Eurydome
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp