Hur långt bort kan man köpa katt?

Thera

Trådstartare
Jag har nu bestämt mig för att det blir en ragdoll! Problemet är bara att få tag i en. De verkar gå åt som smör i solsken och jag vill ju helst ha en blå.

Eftersom utbudet är större uppåt landet undrar jag hur långt bort ni kan tänka er att köpa katt? Hur långt klarar en 12-veckors kisse att åka?

Något man bör tänka på när man transporterar?

Sv: Hur långt bort kan man köpa katt?

Jag fraktade en av mina "inköp" 110 mil på tåg. Inga problem. Jag hade med en liten låda med sand i och tog henne på toaletten så att hon fick kissa under turens gång. Jag har även transporterat flera kattungar jag sålt samma sträcka och det har aldrig varit några problem.

Jag har åkt 45 mil med kattunge, men jag tror egentligen inte längre distanser är något hinder. Ta pauser, låt kissen få tillgång till låda en sväng, eller ha en stor transportbur med låda i..

Åh, tack för era svar! Då kan jag vidga mina vyer och förhoppningsvis hitta min lilla kisse!

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 185
Senast: Thaliaste
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 397
Senast: valpköpare
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 315
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 079
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Katt i påse