Han är ju mustang/fjordingkorsning ju (om jag inte minns tokigt, vilket inte kan anses orimligt...) /känd som hon med dåligt minne!
Mustang och shettis/fjording vill jag minnas!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han är ju mustang/fjordingkorsning ju (om jag inte minns tokigt, vilket inte kan anses orimligt...) /känd som hon med dåligt minne!
Ja, enligt Mulle själv alltså. Åskmolnet/Thunder Cloud var en vildfångad mustanghingst som blev berömd rodeohäst (och pappa till lille Mulle) innan han hoppade med huvudet före rätt in i ett plank och dog på fläcken.Har alltid tänkt på Mulle som ett russ tror jag
Eller korsning shettis/russ
Men @Lena Furberg hette inte Mulles pappa Åskmolnet förresten och var en Mustang?
Tack!! Det underlättar...Jag har nog inte tänkt på hans ras, han är Mulle och det räcker. Kanske shettiskorsning?
Har nog tänkt på honom som stor A-ponny.
Och Mulles mamma? Vad säger honJa, enligt Mulle själv alltså. Åskmolnet/Thunder Cloud var en vildfångad mustanghingst som blev berömd rodeohäst (och pappa till lille Mulle) innan han hoppade med huvudet före rätt in i ett plank och dog på fläcken.
Enligt Mulle själv, alltså...
nSåvitt jag vet finns det ponnygalopp för kategori A.
Shetlandssällskapet gratulerade nyligen årets SM-segrare i den kategorin på sin facebooksida... Och det är INTE rasföreningen som arrangerat det.
Mulles mamma är hemlighetsfull och avslöjar ingenting.Och Mulles mamma? Vad säger hon
Det var egentligen en liten vit shettis men säg inte det till Mulle
9Mustang och shettis/fjording vill jag minnas!
https://seriewikin.serieframjandet.se/index.php/Mulle_–_världens_mesta_häst9
Jag vill dra mig till minnes någon seriestripp dör hans fjordingmamma Smörblomma var med, men Hon kanske var till hälften shettis ändå. Fjordingens utseende tenderar ju att slå igenom .
9
Jag vill dra mig till minnes någon seriestripp dör hans fjordingmamma Smörblomma var med, men Hon kanske var till hälften shettis ändå. Fjordingens utseende tenderar ju att slå igenom .
Eller varför inte dra en liten repa utanför banan med resten av fältet i släptåg varför hålla sig innanför gränser det har väl aldrig varit Mulles grejHåller helt med @Alexandra_W regler har väl aldrig stoppat Mulle, varför skulle han bry sig om något så fånigt som regler? Nej Mulle kör väl på som han alltid har gjort. Och om banan råkar bli lite kortare för att Mulle genar tvärs över banan eller springer den åt fel håll eller liknande galenskaper vad spelar det för roll? Mulle vet ju att han är snabbast oavsett sträcka och då kan det ju tyckas lite onödigt att galoppera hela banan runt eller ens åt rätt håll.
Ibland är även jag osäker.....https://seriewikin.serieframjandet.se/index.php/Mulle_–_världens_mesta_häst
Här påstås samma, mamma heter Smörblomma och är fjording. Men alla vet ju hur pålitlig Mulle och Wiki-sidor är. Så bara Lena vet
Rackarns också! Gena över banan hade ju varit kalas! Dessvärre är bokmanuset redan skrivet och inskickat så jag får spara det tipset till en senare story ;-)Håller helt med @Alexandra_W regler har väl aldrig stoppat Mulle, varför skulle han bry sig om något så fånigt som regler? Nej Mulle kör väl på som han alltid har gjort. Och om banan råkar bli lite kortare för att Mulle genar tvärs över banan eller springer den åt fel håll eller liknande galenskaper vad spelar det för roll? Mulle vet ju att han är snabbast oavsett sträcka och då kan det ju tyckas lite onödigt att galoppera hela banan runt eller ens åt rätt håll.
Familjeträdet kommer jag också ihåg! Och tror som du, det var lite blandat där någonstans bakom smörblommaJa, mamma Smörblomma ser ut som en fjording, men jag vet att jag har sett något "familjeträd" där hon faktiskt har shettis i sig också. Sen om det var hälften eller typ en fjärdedel minns jag inte...
Rackarns också! Gena över banan hade ju varit kalas! Dessvärre är bokmanuset redan skrivet och inskickat så jag får spara det tipset till en senare story ;-)
Vad skulle ni kalla hans färg förresten? Jag har alltid funderat på detKänns rimligt Mulle var så söt som föl. Och att han föddes med sin högst unika färg! Visa bifogad fil 57345
MullefärgVad skulle ni kalla hans färg förresten? Jag har alltid funderat på det
Tänkte skimmel med mörk man men det motbevisas ju av bilden ovan
(Vilken bedårande bild förresten )