Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Bredden kan den ju växa om den har fått mer muskler och det gör ju att den ser större ut. Hur stor är den? Ponnisar slutmäter man när de är 8 år men stora hästar brukar inte växa lika länge.
En del stora halvblod har jag hört kan växa någon enstaka cm upp till 6-7 årsåldern. Kallblodsraser och ponnyer växer också sent. De flesta fullblod växer klart tidigt. Men nya muskler och ett nytt sätt att bära sig när de tränas brukar göra att de upplevs större än om de är mer omusklade eller inte så starka i kroppen att de inte bär upp sig på samma sätt.
Jag skulle tippa 1.73 om inte ännu större. Sedan har hon mognat väldigt de sista åren och lärt sig ta mer vikt på bakbenen. Hon var 1.69 på treårstestet
Foder & Strö
Vi har väldigt mycket bete på endast tre hästar. Just nu går hästarna i den första beteshagen, vi har 6 stora beteshagar till att flytta...
Hundavel & Ras
OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.