Sv: Hur länge tar det??
Jag försökte ju få min att ligga kvar i transportburen, men icke...
Hon skulle vara där jag var. O när hon var så groggy så klarade hon inte av att hoppa upp i soffan, o lyfte jag upp henne där så ville hon ner så fort jag gick ut ur rummet. Därför tog jag datorn och boade på golvet med henne
Det kan vara lite olika det där hur lång tid det tar för dem att kvickna till oxå, beroende på om de fått "uppvakningsspruta" eller inte. En del katter vaknar så pass bra av sig självt, att de inte får sprutan, men vissa veterinärer ger sprutan direkt efter ingreppet, och den kan få katterna att kräkas oxå. Jag misstänker att NiraKs katt fick en sådan eftersom du fick hämta honom så tidigt.
När jag har kastrerat (både hona och hane) så har jag fått lämna vid 8 och hämta vid 16, och då har de inte fått någon spruta för att vakna, utan vaknat långsammare. Efter hennes ena operation fick hon spruta, och kräktes flera gånger efter hemkomsten. Efter den andra operationen (en annan vet) så kräktes hon bara en gång och då hade hon fått vakna av sig självt.
Hankatten sövdes i torsdags och han sövdes vid 13, fick spruta vid 14, kräktes 4 gånger när han kom hem.
Men det har gått jättebra med alla efter narkosen, och ingen har tagit längre än över natten på sig att kvickna till.