hur länge ska jag acceptera att vänta....

T

tintin2

Köpte en häst för ca 2 månader sen. Jag betalade 10000kr då jag hämtade henne och resterande 3000kr skulle betalas inom 1 månad. Säljaren höll på att tjata ihjäl mej under den månaden om jag kunde betala tidigare, om jag ev. kunde betala lite innan månadens slut, kanske bara ett par hundra,osv osv. JAg hade verkligen inte möjlighet att betala innan det datum vi satt, för då hade jag givetvis betalat hela hästen då jag hämtade henne!! Till saken hör nu att säljaren lovade att samma dag som slutbetalningen kom in på hennes konto så skulle hon posta alla papper som tillhör hästen.Nu 4 veckor senare har hon fortfarande inte postat papprena...problem i familjen , inte mått bra osv. är hennes ursäkter! HUR ska jag få henne att posta papprena till mej??? JAg kan ju inte skaffa hästpass eller nåt då jag inte har allt som tillhör hästen. Kan någon ge mej ett råd?? :confused:

Sv: hur länge ska jag acceptera att vänta....

Du har väl iallafall köpe kontraktet på hästen? Hon är isåfall skyldig att skicka dig pappren omgående.
Kanske du kan "muta" henne genom att skicka ett färdig frankerat kuvert till henne så har hon bara att slänga det på lådan? Annars skulle jag börja fundera på att utöva telefon terror tills hon helt enkelt får ändan ur vagnen och inser att det är smidigare för henne att ta tag i saken och posta. Oskick :mad:

Det verkar mystiskt redan från början tycker jag så skynda dig att få papprerna så hon inte stäler till det på något vis! Ring, ring, ring!

Men det är ju sååå jobbit att lägga alla papper på lådan... *host host*
Håller med, skicka ett frankerat kuvert till henne... =)

Åk dit och hämta dom! :devil:
Eller var lite ful och säg att hon ska till klinik och räkningen skickas till den som står som ägare :angel: ;)

Vart bor denna person? Vart bor du? Kanske du kan åka och hämta papprena? Eller som föregående sa: Åk till klinik eller ta ut vet för något och skicka räkningen till ägaren!

Kram Favina :bump:

Men ring henne och säg att du vill ha papperna innan veckans slut och berättar att du annars åker till ATG klinik och gör en vet.besiktning och räkningen kommer till henne. Förhoppningsvis får hon tummarna ur r*ven

Hon får ett val helt enkelt.

HTML:
http://smileys.smileycentral.com/cat/10/10_9_137.gif

Senast ändrad:

Ring å säg som det är, bara för att hon har lite familjeproblem så hindrar det väl inte henne från att knata förbi en postlåda?Hon åker ju säkert å handlar å sånt, om hon inte är den enda människan i världen som är odödlig å kan leva utan mat :smirk:

Tolkar det som att det är hyfsat nära till säljaren och att det gäller en registrerad travhäst?

I så fall
1) hämta pappren hos henne
2) berätta att du kommer att beställa tid på ATG-klinik och att räkningen hamnar hos henne om hästen inte skrivs över

Har du kollat att hon står som registrerad ägare? Annars kan det vara en anledning till att det är "jobbigt" med pappren. Hon kanske inte har dem? Säkert kan du anmäla henne till STC om det strular mer.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har ett minst sagt svårt problem. Jag blev medryttare på en häst i ett trevligt stall och allt var frid och fröjd. Jag betalade...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
15 318
Senast: Bison
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett bete jag hyr, jag står själv för gödning och betesputs (ca 2 ha). Tidigare i sommar sökte jag sällskap till min häst då...
2 3
Svar
57
· Visningar
8 785
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Blir säkert långt och virrigt, vet inte vad jag vill, skriva av mig kanske bara... Köpte en ettåring för några år sedan, den växte och...
2
Svar
27
· Visningar
4 125
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Vet inte om jag postar tråden rätt, men bara att flytta på den annars. Varnar på engång för långt inlägg och hoppas någon orkar läsa...
2
Svar
37
· Visningar
7 151
Senast: Sannie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar