Hur länge sitter lugnande i?

falukorw

Trådstartare
Var och tog bort en klo som Nikita hade brutit i eftermiddags. Hon fick lugnande samt lokalbedövning. Vet någon hur länge det sitter i? Hon är fortfarnde groggy och ramlar/somnar när hon sitter upp. Vill inte gå ut och kissa alls.
Börjar bli lite orolig nu, har ju gått snart 5 timmar sedan hon fick det... :crazy:
 
Sv: Hur länge sitter lugnande i?

lääänge ;). men i morgon borde hon nog vara ganska som vanligt igen.

är du väldigt orolig tycker jag att du ska ringa din vet.
 
Sv: Hur länge sitter lugnande i?

Om de inte fåt nån uppvakningsspruta tar det ju mycket längre tid, men de brukar väl knalla efter en timme iaf med lite övertalning.
De är ju dock trötta länge och föredrar att sova mest hela dagen.
Konstigt att hon inte vill kissa, dock, det lugnande medlet är urindrivande...
 
Sv: Hur länge sitter lugnande i?

Tycker fortf att hon är hängig. Hon ville inte kissa alls igår kväll så imorse var hon ordentligt nödig och kissade säkert 30 sekunder. Och så sitter hon och piper och i vanlig fall piper hon aldrig. Funderar på om hon kan ha ont? Kan man ge något smärtlindrande då? Tänkte ringa vet och höra...
 
Sv: Hur länge sitter lugnande i?

Hon kan också pipa för att hon inte känner sig som vanligt.
Vår labbe mår dåligt i 12 timmar efter en lugnande spruta, trots uppvakningsspruta. Inte dåligt så hon kräks, men dåligt så hon är slö, hängig och tycker synd om sig för att hon inte är som vanligt.

Har du hört med vet. än?
 
Sv: Hur länge sitter lugnande i?

Tycker fortf att hon är hängig. Hon ville inte kissa alls igår kväll så imorse var hon ordentligt nödig och kissade säkert 30 sekunder. Och så sitter hon och piper och i vanlig fall piper hon aldrig. Funderar på om hon kan ha ont? Kan man ge något smärtlindrande då? Tänkte ringa vet och höra...

Jo, hon har säkert ont. Konstigt att du inte fick med dig recept på Metacam el dylikt, tänk dig själv om ngn dragit ut din nagel...
 
Sv: Hur länge sitter lugnande i?

Nu har jag pratat med vet och varit och hämtat ett recept på Rimadyl. Hon fick just en tablett så får se om hon slutar att pipa och bete sig konstigt. Gör hon det vet man att det var för att hon hade ont.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 591
Senast: fixi
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 529
Senast: Liran
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 072
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
930

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp