Hur länge lever och....

Sv: Hur länge lever och....

Jag har bara haft "egna" höns i ca 7 månader, men jag är uppväxt med höns..
Och de höns vi hade levde ca 8-9 år den äldsta hönan vi hade blev 12 år gammal en svenskdvärghöna, hon hade även en kull kycklingar sin sista sommar men dog sedan på hösten.
Angående värpning så värpte dom hela livet fram tills pension, 6 månader el lite mer innan de dog.

Sv: Hur länge lever och....

Jag har haft höns i 18 år. Medelåldern brukar hålla sig runt 10 år med toppar på både 12 och 13 år.
Min nu äldsta höna är 12½ år. Hon är jättefin i fjäderdräkten och värper fortfarande.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Till skolan bjöds sedan alla möjliga varelser när den traditionsenliga Djurens dag hölls den 3 maj. Skolgården fylldes av allt från...
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Therese Danielsson har hästar, getter, katter, kaniner och höns. Men för att ha råd försäkrar hon bara hästarna och sätter en gräns för...
Svar
0
· Visningar
179
Senast: Gunnar
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
27 28 29
Svar
560
· Visningar
13 140
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
641

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka