Sv: Hur länge letade ni efter era ston?
Jag tillhör en av dom som kan vänta "hur länge som helst" på rätt sto.
Electro-stoet "bokade" jag som föl- när hon var 12 ringde uppfödaren och frågade om intresset kvarstod, en dag senare stod hon i mitt stall... henne "valde" jag kanske mest på egna känslor, det enda som jag hade bestämt mig för innan var att mitt sto skulle ha en hög fullblodsandel, och med en ren XX-mamma så uppfyllde hon ju detta utan prolem.
Sedan skulle jag ha ett Cortez sto, vi letade nog i 1 år innan rätt sto stog i stallet...det finns många efter Cortez- mkt skräp oxå visade det sig

Hon är vald (förutom Fadern då

)utifrån sitt otroligt starka,och fertila möderne.
Det sista halvblodstoet, köptes för att "tillfället dök upp"- tänkt var att sto med Irco marco blod skulle inköpas, men med hennes stam - Carismo- Ralme Z -Duell så föll jag pladask, Då även hon har ett mkt starkt och intressant möderne (ngt mkt viktigt för mig!)
Ponnyerna har mera "hamnat" hos mig. NF stoet är barnens kvarblivna tävlingsponny, och welshen hamnade hos mig genom en god vän- och hennes möderne är verkligen enormt bra...
Så allt mellan 12 år till i princip någon timma har det tagit innan jag bestämt mig för köp...