Hur länge kan man leva utan en lever?

Sv: Hur länge kan man leva utan en lever?

Missförstå mig rätt nu. Men vad skönt att hon äntligen fick somna in för er och framförallt för henne! <3

Jag har aldrig haft någon närstående som dött, men jag har suttit vak väldigt ggr på både sjukhus och äldreboenden i jobbet och så många ggr har jag suttit och önskat att dom bara kan ta sista ansetaget så det tar slut för dom. Många ggr verkar dom ha något eller någon dom väntar på och som gör att dom inte kan/vill släppa taget. Kanske var det din morfar hon väntade på :)

Du ser och verkar ta allt på ett sånt bra sätt och se det fina i det, tror det kommer hjälpa dig jätte mycket även om sorgen och saknaden självklart är hemsk :(

Beklagar sorgen, massa Styrkekramar!
 
Sv: Hur länge kan man leva utan en lever?

Beklagar verkligen sorgen. Så skönt att hon fick somna in stilla.

Tröstkramar
 
Sv: Hur länge kan man leva utan en lever?

Jag beklagar förlusten :( det är alltid tufft när någon går bort men det verkar ändå som att din mormor kände när det var dags och släppte taget.

Vad gäller det som händer efteråt, det är det stora mysteriet. Jag tror inte på den kristna guden men jag tror heller inte på att vi bara försvinner. På pappas begravning i torsdags var vi med om något stort (vi var många som lade märke till det!). Exakt när klockorna började ringa sprack molnen upp och koret med kistan badade i solsken. När prästen sedan började tala blev det molnigt igen. Jag väljer att tro på att allt inte går att förklara, jag tror vi behöver ha kvar några mysterier även fast jag är en empirisk naturvetare! Om din mormor såg din morfar då är de tillsammans nu.

Skickar massor med kramar och styrka till dig, det är jobbigt med begravningen och allt omkring den. Fast försök tänka att begravningen verkligen fyller ett syfte, det blir ett avslut och även om det är tufft så känns det bättre efteråt när man sagt farväl. Sorg är verkligen en process, ibland känns det bättre och ibland tyngre. Man måste tillåta sig sina känslor, annars tror jag man går under. Jag blir tårögd när jag ser något pappa tyckte om, tex när jag såg röda rosor i affären.

*stor kram*
 
Sv: Hur länge kan man leva utan en lever?

Jag beklagar! De verkar som hon hittat hem till morfar igen.

När min mormor dog för 1.5 år sen var det sista hon sa till mig "Och vet ni (med barnslig röst), jag har träffat mamma och pappa"! Hon hade inte låtit så glad på många år! Hon skrattade till och med.
Det var då jag visste att nu väljer hon att möta sin mamma och pappa igen, och det gjorde hon, knappt 2 dagar senare, när hon somnade lugnt in i sjukhussängen.
 
Sv: Hur länge kan man leva utan en lever?

I morse somnade min fina mormor in,och i morgon så är det exakt 2 år sen morfar lämnade oss.

Jag tror på ett liv efter döden,och jag tror att dom nu är tillsammans igen,det känns bra i hjärtat.

Några timmar innan mormor somnade så hade hon sagt: "Åhhh,duvor! Massa vackra duvor! Och äntligen har **** (morfar) hittat mig!" Det var det sista hon sa,sen sov hon några timmar innan det var slut.

Vilket fint slut din mormor fick. Så skönt för henne att det inte blev mera utdraget. Vila i frid, Fibusens mormor.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 191
Senast: manda
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 188
Senast: Yrsel
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 328
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Jag varnar för lite långt och kanske rörigt inlägg. Jag borde nog vara anonym men orkar inte skapa ett nytt nick just nu. Jag behöver...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 895
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp