Hur länge kan man avla med marsvin hanen?

G

Guinea

Hur länge kan man avla med hanarna ?

Finns det nån åldersgärns ?

Jag har 2 marsvin på 3&4 år i sommar och kanske kanske kunde tänka mig att låna ut dem för avel :) Jag tror dom är renrasiga men dom är riktigt fina :) En renrasig self och en peruan tror vi dom ser ut dom det i allfall

Här kommer bilder på dem :
Olle ( Self 3 år i sommar )
popPhotopet.aspx

Bolly ( Peruan 4 år i sommar )
popPhotopet.aspx

Sv: Hur länge kan man avla med marsvin hanen?

Hej!

Ser tyvärr inte bilderna, vill du kan du skicka dom till mig på min mail. coronasmarsvin@hotmail.com

Är hanen pigg och är i bra kondition kan man avla rätt länge på dom. men det är inte säkert att de kan para vid den åldern,, om de inte parat tidigare, då det finns vissa rön om att de blir sterila efter en viss ålder, gäller inte alla hanar såklart, men vissa. andra kan ta riktigt lång tid på sig att para, och vissa parar utan problem.

Ok det ska jag göra :)

Min hane på snart 4 år är lite smal just nu och har skrivit om det i en annan tråd men mitt andra marsvin Olle som han heter är i fin form ( Jag är ju inte direkt expert jag är bara 10 år och har haft marsvin i 4 år ) Men jag tycker han är i fin form :) Han är en self tror vi han lickanar iallafall en sån :) Han är uställd 1 gång han kom sist i sin klass :cry: men det var nog mitt fel det var min första & enda gång och jag hade inte rengört den där körtlen oredenkligt :)

Hej!

Jo.. jag har svarat dig på den andra tråden.

Testa att ställa ut honom igen vet ja. det var i petklass du ställde va? vill du kan du få tips och råd utav mig.

Ok :)

Jag skcikar alldedes starx mejlet :)

Aa det ska jag göra men det är inet så ofta dom är i jönköping :)

Och vi vill inte åka så jätte långt med dem

Ps. ( Bilderna i mjelet är väldigt stora )

Är det nån som söker avels Hanar isåfall ?

Inte säkert bara lite nyfiken om nån söker :)

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 154
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 489
Senast: Svartkatt
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
946
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama