Hur länge kan jag ha älgbenet

makarontanten

Trådstartare
Igår när jag kom hem hade en granne hängt ett stort köttigt älgben på dörren till min lilla valp efter att de slaktat.

Supermumsigt och uppskattat, men benet är alldeles för stort för att valpen ska kunna ha det mer än korta stunder, så jag slängde ut det på balkongen så länge, och hon får gå ut och mumsa en liten stund i taget(vill inte heller att hon släpar runt det inne av hygieniska skäl;)). Just nu är det väl på någon minusgrad därute på balkongen.

Jag har inga möjligheter/verktyg att dela det, jag får inte plats med hela i frysen till ett annat tillfälle heller. Så min fråga, hur länge kan jag ha benet under dessa förhållande innan det blir dåligt för hunden att äta på?

Sv: Hur länge kan jag ha älgbenet

När det ska ätas så hade jag följt samma regler som för mat till mig själv. Eftersom du har det på balkongen med skiftande temperatur så tänk på att kött som ska ätas inte ska frysas och tinas om vartannat. Man ska ju inte frysa kött mer än 1 gång. Jo, man kan ju frysa om det om man tillagar det emellan. Om det är så kallt att det är fruset hela tiden är det OK rätt länge. Om det är kylskåpskallt hela tiden så ser du ju på köttet när det missfärgas eller känner på lukten när det blir dåligt.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 650
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 286
Senast: Gumman123
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 085
Övr. Hund Natten till igår fick min älskade BC-tik Nell en hjärnblödning. De neurologiska skadorna var alltför allvarliga för att det skulle vara...
Svar
18
· Visningar
1 093
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka