Hur länge håller en konsert på?

Sparrisen123

Trådstartare
Jag har fått hjärnsläpp :o
Sitter och funderar på vilket tåg jag bör hinna med. Är det troligt att jag hinner med det som går ca 3 timmar efter konsertens början, eller bör jag sikta in mig på ett senare tåg?
Det är ett band som spelar, och eventuellt ett förband.

Sv: Hur länge håller en konsert på?

Om det är en vanlig rock- eller popkonsert du ska på så brukar bandet spela i ca 1, 5 timme. Men om de har ett eller fler förband kan de spela i upp till 40 minuter var och så är det pauser mellan när de ska byta instrument osv. Och det kan ta tid för dem att komma igång. Ofta börjar en spelning 30-?? minuter efter utsatt tid!

Om det där emot är en klassisk orkesterkonsert du går på, är de ofta indelade i två delar, varje del ca en timme lång med en 20 min paus mellan =)

Kanske borde tillägga att det här bara är mina erfarenheter.

Senast ändrad:

Förband ca 30 min. Sedan ska det riggas om, soundcheck kanske. Så jag hade räknat med en timme från att förbandet börjar tills att "huvudakten" börjar.
Och om allting funkar från början så kanske det tar ca 2 timmar innan du är på väg ut igen.
Beroende på hur långt du har till tåget så kan det gå bra, jag hade nog inte chansat om jag åkt långt och hemskt gärna vill se hela konserten.
Skulle kännas tråkigt att behöva gå tidigare.
Å andra sidan kanske det är ett bra ställe med ordning och reda. Inte som på många av de krogar/"hak" jag varit på för Mimikry :D
Där fick jag liksom alltid räkna med att det strular. ..

En konsert som jag ska på idag har insläpp kl 18, två förband, bandet börjsr spela ca 21 (så va det häromdan i en annan stad m samma band).

Har samma erfarenheter som du.

TS: 3 timmar tycker jag är väl optimistiskt - tänk på att du måste ta dig till stationen också! Jag skulle lätt ha tagit ett senare tåg. Att behöva gå tidigare från en konsert låter fruktansvärt trist.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 064
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
20
· Visningar
1 606
Senast: Fibusen
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 125
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 990
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar