Hur länge får man lämna sin hund ute i kylan?

Tambourine

Trådstartare
Min vän berättade precis att han såg från fönstret att någon hade lämnat sina hundar utanför kvarterskrogen där han bor, i över en timma hade de suttit där och skällt, medan matte eller husse sitter inne på stället. :(

Får man göra så? Det är ju nästan tio minus ute.
 
Sv: Hur länge får man lämna sin hund ute i kylan?

Kylan behöver ju inte vara så farlig om hunden är pälsad. Däremot skulle jag inte vilja ha min hund utanför eb krog av många, många andra skäl.
 
Sv: Hur länge får man lämna sin hund ute i kylan?

Kylan behöver ju inte vara så farlig om hunden är pälsad. Däremot skulle jag inte vilja ha min hund utanför eb krog av många, många andra skäl.

Men ändå, stillasittande i tio minusgrader i minst en och en halv timme? Det kanske bara är jag som är pjoskig. :crazy:
 
Sv: Hur länge får man lämna sin hund ute i kylan?

Kylan vet jag inte men jag skulle ALDRIG lämna min hund utanför en krog, affär eller annat ställe mednas jag går in. Jag förstår inet hur folk vågar det. ÄR man inte rädd om sin hund eller rädd att någon ska ta den. Dessutom kan ju vem som helst göra vad som helst mot hunden.. nej tack
 
Sv: Hur länge får man lämna sin hund ute i kylan?

Men ändå, stillasittande i tio minusgrader i minst en och en halv timme? Det kanske bara är jag som är pjoskig. :crazy:

Om det inte vore utanför en krog, utan tex på en gård skulle jag inte rädas för att lämna en spets, eller schäfer elller något liknande i päls utanför.

Utanför en krog vill jag inte lämna någon hund, för risken att de sammmanstöter med folk jag inte har någon kontroll över.
 
Sv: Hur länge får man lämna sin hund ute i kylan?

Om det inte vore utanför en krog, utan tex på en gård skulle jag inte rädas för att lämna en spets, eller schäfer elller något liknande i päls utanför.

Utanför en krog vill jag inte lämna någon hund, för risken att de sammmanstöter med folk jag inte har någon kontroll över.

Jag tycker ändå det var elakt att lämna dem. :cry: :D
 
Sv: Hur länge får man lämna sin hund ute i kylan?

Det är ju inte jätte schysst och lämna en hund ute utan nåt som kan värma den lite när den lägger sig ner. som en filt eller nåt i den stilen.

Men ändå 1,5 timme är inte speciellt lång tid heller så den klarar det utan problem.

Jag vet när vi hade TJH med i fält så låg dom alltid på en granrisbädd om vi vart stilla sittande i många timmar, och dom hundarna är ändå vana o vara ute jämnt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 245
Senast: ako
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 173
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 895
Hundhälsa Vår staffe fyller 13 till årsskiftet. Han har varit helt döv sedan minst ett år tillbaka men i övrigt är han i fysiskt fin form. I...
Svar
5
· Visningar
1 883
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp